سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۴۸ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 28 February 2021
به گزارش تابناک فارس: ایلامی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۱ هزار و ۳۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۵ هزار و ۵۲۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۴ هزار و ۶۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۹۱۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۸ هزار و ۴۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۰ هزار و ۲۴۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او با اشاره به گزارش مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان و هشدار نسبت به سرایت پذیری بالا و عوارض ناشی از آن، توصیه کرد: در شرایط کنونی لازم است هم استانی‌ها بیش از گذشته رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون کرونا نیز در استان فارس با اولویت بندی مورد تاکید وزارت بهداشت آغاز شده و ادامه دارد، گفت: امیدواریم با پوشش بیشتر این بیماری، شاهد کاهش روزافزون موارد بیماری در استان باشیم.
برچسب ها: کرونا ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار