رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی گفت : با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 28 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مازیار شریفی " افزود: با توجه به فرارسیدن روز‌های پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام ، متأسفانه عده‌ای فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز ، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی ، لاک پشت ، مارآبی و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند .
وی با اشاره به ماده ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید که حمل، عرضه، خرید ، فروش ، نگهداری و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و اجزای آنها جرم محسوب می شود تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.
شریفی یادآورشد: گشت و نظارت توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها بصورت مستمردر این ایام انجام می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی از عموم مردم خواست، از خرید جانوران وحشی که عمدتاً گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار