عاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید کرد:
تابناک-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های دام و طیور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 01 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا مدرس در جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام و طیور استان، عنوان کرد: تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان باید به دوربین های مداربسته مجهز و در این راستا لینک مربوط به اداره کل دامپزشکی استان ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به موافقت های قبلی با درخواست احداث کشتارگاه در برخی شهرستان ها چنانچه بر روی اراضی مربوطه اقدامی انجام نشود، موضوع به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: موضوع احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در زمینی به وسعت یک هکتار در اطراف روستای باغو و نیز احداث میدان دام توسط شهرداری بندرعباس در جلسه بعد مطرح و شهرداری طرح خود را در این زمینه ارائه کند.

وی گفت: فرآیند تهیه و نصب دستگاه تبدیل ضایعات کشتارگاه هرمز دام قلعه قاضی توسط سرمایه‌گذار نهایتاً تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود.

مدرس با بیان اینکه باید دوره های توجیهی برای مسئولان کشتارگاه ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: جلسات آموزشی برای کارگران کشتارگاه ها تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به بررسی مشکلات کشتارگاه ها در این جلسه، اظهار داشت: شهرداری ها در راستای تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های زیر مجموعه خود اقدام کنند.

وی افزود: سرمایه گذاران محلی می توانند درخواست خود را برای احداث کشتارگاه صنعتی در شهرهای کوچک ارائه کنند تا نیاز این شهرها به کشتارگاه دام برطرف شود.

مدرس ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که ذبح بهداشتی دام و طیور گسترش پیدا کند و در همین راستا باید شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه تسهیل شود.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از آلودگی طبیعت، تاکید کرد: شرایط کشتارگاه ها و نظارت بر عملکرد آن ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مدرس همچنین از فرمانداران خواست، اقدامات لازم را جهت جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز و اتخاذ تدابیر لازم جهت هرنوع کشتار در کشتارگاه های رسمی و با انجام کنترل و نظارت های بهداشتی و با رعایت اصول زیست محیطی به عمل آورند.

انتهای پیام/ز524

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار