سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد حضور مردم در خیابان‌ها و مراکز خرید هستیم که این امر نگرانی زیادی در خصوص ورود به پیک چهارم کرونا ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 01 March 2021

تعطیلی کلیه صنوف و ادارات از ۱۵ اسفند صحت دارد؟

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا سلیمانی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده و ترخیصی استان  تقریبا ثابت است ولی با توجه به وضعیت پیش رو این نگرانی وجود دارد که در روزهای آتی با افزایش تعداد بیماران مواجه باشیم.

وی با اشاره به شناسایی چند مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان توضیح داد: این سویه از ویروس کرونا قدرت انتقال بیشتری دارد و علایم آن شدیدتر است.

این مسئول تاکید کرد: سویه جدید ویروس کرونا تهدید جدی تری برای کسانی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند به شمار می‌رود بنابراین افراد پر خطر باید با حساسیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سلیمانی توضیح داد: کسانی که یک بار به کرونا مبتلا شده اند از سویه‌های جدید مصون نیستند و حتی اگر مجدداً درگیر این بیماری نشوند می‌توانند ناقل این ویروس باشند و دیگران را مبتلا کنند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت چهار شهرستان استان زرد و دو شهرستان آبی است ولی در خصوص اعمال محدودیت‌ها، شرایط رنگ قرمز در اغلب شهرستان‌ها ابلاغ و اجرایی شده است.

وی در پاسخ به اینکه زمزمه‌هایی در خصوص تعطیلی کلیه صنوف و ادارات از ۱۵ اسفند وجود دارد، گفت: این امر به تصمیم ستاد ملی کرونا و وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد و فعلاً تصمیمی در این خصوص ابلاغ نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار