استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: آحاد جامعه باید در مراقبت و حفاظت از فرسایش معنوی به عنوان عقبه کارآمد برای روحیه انقلابی جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 02 March 2021
 
حفاظت از روحیه انقلابی در برابر فرسایش معنوی مدنظر باشد

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن اجتماعات یادگارامام(ره) استانداری ابراز داشت: توسعه یک فرهنگ با تجلیل متفاوت است، اما مسوولان بیشتر به سمت تجلیل پیش می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های مورد توجه شهدا، تعیین و احصاء شود، بیان کرد: شهدا حاضر و ناظر در جامعه هستند و ما نیز باید بدنبال شناسایی شاخص‌های ارزشی باشیم که مورد توجه شهدا قرار گرفته است.‌
آشناگر تصریح کرد: فرهنگ شهادت باید به نسل‌های آینده منعکس شود ، چرا که آنان تشنه الگوگیری و آموختن معارف نهفته در این فرهنگ هستند.‌

وی یادآور شد: برنامه هایی هم چون تجلیل نباید موضوع کار جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد، بلکه در این جلسات باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال شود و تجلیل به وسیله دستگاه‌های مختلف به انجام می‌رسد.

استاندار سمنان تاکید کرد: فرهنگ شهادت و ایثار باید به صورت عملی در جامعه ترویج شود و اگر عامل به حرف خود نباشیم ، اثرگذاری کلام کم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از خصلت‌های شهدا و خانواده های آنان، توکل به خدا است و هیچ ایثارگری یافت نمی شود که جز خدا از کسی توقع داشته باشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه خدمت به مردم به عنوان یک اقدامات ارزشمند باید توسعه یابد، افزود: باید به دنبال شناخت مشکلات مردم و گره‌گشایی از آن ها باشیم.
وی اظهار داشت: نسبت به توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه غفلت شده و باید فرهنگ ایثار و شهادت در گام اول در وجود افراد و سپس در جامعه نهادینه شود.
به گفته آشناگر کم‌رنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت آسیب جدی جامعه محسوب می‌شود و اگر روحیه ایثارگری از بین برود ، قطعاً سستی و رخوت در جامعه ایجاد خواهد شد که نه تنها در حل مسائل خود دچار مشکل می شویم بلکه شاهد اثرگذاری جدی آن در جامعه نیز خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: استحکام اراده در مقابل استیلای فرهنگ غرب و زورگویی استعمارگران از برکات فرهنگ ایثار و شهادت است و ایستادگی رهبر معظم انقلاب و وجود ایثارگران و مجاهدان ، خوشبختانه سبب شد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استمرار داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در جامعه ، یک اراده جدی و مستمر در مقابل دشمنان وجود داشته باشد ، راهکار آن تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران است.
آشناگر گفت: سمنان، از استان‌های موفق کشور در کنترل شیوع کرونا است و صحنه‌های ناب همکاری و همبستگی مردم درمقابله با این ویروس مهلک همانند اقدامات مردم در ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس بود.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: در اوایل دوران شیوع کرونا حتی در خصوص دفن جانباختگان کرونا نیز دچار مشکل بودیم که با حضور روحانیون جوان و خط شکنی و ایثارگری این قشر ، شاهد رفع این مشکل بودیم.
حجت الاسلام محمد حسن کاویانی‌راد رئیس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان حضور داشت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار