رهبر انقلاب:
تابناک-رهبر انقلاب با ابراز ناخرسندي از گراني‌ها و مشکلات معيشتي، با تأکيد بر اينکه مسئولان بايد مشکل معيشتي و گراني را حل کنند، فرمودند: اين مشکلات، همه راه‌حل دارد و بارها در جلسات متعدد اين نکات را تذکر داده و راه‌حل‌هاي مورد نظر کارشناسان را به مسئولان گفته‌ايم.
کد خبر: ۹۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 05 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک-حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از غرس دو اصله نهال ميوه در سخناني، گياه و فضاي سبز را عاملي مهم در زندگي و در ساخت تمدن بشري خواندند و با اشاره به ريشه‌هاي معرفتي و ديني توجه به محيط زيست، گفتند: کاشتن درخت و نشاندن نهال از جمله‌ي حسناتي است که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکيد شده است.
رهبر انقلاب اسلامي به اهميت محيط زيست در قانون اساسي نيز اشاره و خاطرنشان کردند: فعاليتهاي محيط زيستي، فعاليتهاي ديني و انقلابي است و نبايد به آنها نگاه تجملاتي و تزئيني شود.
ايشان تنوع زيستي و اقليمي کشور را بستري مناسب براي فعال شدن آحاد مردم و جوانان در زمينه محيط زيست خواندند و با ابراز تأسف از تخريب جنگل‌ها، منابع طبيعي و سفره‌هاي زيرزميني به‌دست افراد سودجو، تأکيد کردند: تخريب محيط زيست بلاي بزرگي است که آينده بشر را هدر مي‌دهد، بنابراين مسئولان و همه مردم بايد در مقابل آن بايستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حوادثي مثل آتش‌سوزي جنگل‌ها و يا خشک شدن درياچه‌ها و تالاب‌ها، گفتند: اين حوادث قابل پيشگيري است و مسئولاني که به وظايف خود عمل نمي‌کنند، دچار تقصير هستند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان به مسئله کرونا در آستانه سال نو پرداختند و گفتند: سال گذشته در ايام عيد، مردم عزيز به توصيه‌ها کاملاً عمل و بلاي بزرگي را از سر کشور دور کردند اما امسال خطر بيشتر و فراگيرتر است بنابراين امسال هم همگان توصيه‌ها را رعايت کنند.
ايشان تأکيد کردند: هر چه ستاد ملي مقابله با کرونا اعلام کرد بايد عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مشکلات معيشتي مردم در اثر کرونا، گفتند: اگر کرونا ادامه پيدا کند مشکلات معيشتي بيشتر خواهد شد، بنابراين بايد با همکاري همه، اين بيماري هر چه زودتر برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز ناخرسندي از گراني‌ها و مشکلات معيشتي، افزودند: اين وضع در آستانه عيد غصه بزرگي ايجاد کرده است. البته اجناس مانند ميوه‌ها فراوان است اما قيمت‌ها بسيار بالا است که سود اين قيمت بالا هم به جيب باغداران زحمتکش نمي‌رود بلکه نصيب دلالها و واسطه‌هاي سودجو مي‌شود و ضرر آن به مردم مي‎رسد.
ايشان با تأکيد بر اينکه مسئولان بايد مشکل معيشتي و گراني را حل کنند، گفتند: اين مشکلات، همه راه‌حل دارد و بارها در جلسات متعدد اين نکات را تذکر داده و راه‌حل‌هاي مورد نظر کارشناسان را به مسئولان گفته‌ايم.

گفتني است؛ به مناسبت روز درختکاري و هفته منابع طبيعي، رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر (جمعه) امروز دو اصله نهال ميوه کاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار