امام جمعه لامرد تاکید کرد که تعدادی از نخلستان های لامرد به واسطه سهل‌انگاری از بین رفته و با توجه به صنعتی شدن شهرستان، باید از نخلستان‌ها مراقبت جدی تری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 06 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده در حاشیه ویژه برنامه روز درخت‌کاری اظهار کرد: در ابتدا از پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی شهرستان که این روزها به شدت درگیر ویروس منحوس هستند، تشکر و خداقوت عرض می‌کنم و امیدواریم که خداوند متعال جزای خیر به همه آنها عنایت کند و طلب دعا می‌کنیم برای همه کسانی که امروز در بیمارستان یا خانه‌ها به این ویروس منحوس دچار شدند.

وی افزود: در اسلام، آیات و روایات فراوانی راجع به درخت و درخت‌کاری وجود دارد. نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند کسی که درختی بکارد، خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد. در قرآن کریم نیز خداوند می‌فرمایند وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ؛ درخت‌ها نیز سجده پروردگار می‌کنند. لذا درخت و درخت‌کاری بسیار مهم است و باید به این امر اهتمام ویژه داشت.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان کرد: جریان فتوسنتز، دی‌اکسید کربن و تهویه هوایی که به واسطه وجود درخت پدید می‌آید، بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد گفت: در شهرستان ما امروز بسیاری از درخت‌ها کاشته شده که شاید تنها نتیجه و ثمره‌ای که از آن‌ها گرفته می‌شود، ابعاد سایه‌ای آن‌هاست که موجب خنکی می‌شوند؛ اما بعضاً مضر هستند و باید برداشته شوند.

وی اضافه کرد: از عزیزان‌مان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این مقوله را اصلاح کنند و نسبت به درختان مثمر و دارای ثمره اهتمام ورزند. و باتوجه به وضعیت آب و خاکی که در منطقه وجود دارد، ما درختان مثمر زیادی از مرکبات و… می‌توانیم در شهرستان داشته باشیم.

 

امام‌جمعه لامرد تصریح کرد: مردم ما نیز واقعاً باید به بحث درخت و درخت‌کاری اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: امروز بسیاری از نخیلات بواسطه سهل‌انگاری از بین رفته و باتوجه به صنعتی شدن شهرستان نیز، این مسئله بیشتر نمود پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده ادامه داد: کلیه نخیلات، درخت‌ها و زمین‌های کشاورزی و زراعتی تا جایی که امکان دارد باید اصلاح شود تا از نعمت آن‌ها به خوبی استفاده شود، و این امر نیازمند یک پویش همگانی است که مردم و مسئولین باید با یک برنامه‌ریزی مناسب در دراز مدت، با کاشت درخت و گسترش درخت‌کاری، برای بهتر شدن هوای شهر و کمک به زیبایی و استفاده از ثمرات مادی و اقتصادی آن کمک کنند.

همچنین در مراسمی، از تشکل زیست محیطی سبزگستران پاقلات، و انجمن زیست محیطی حافظان محیط زیست شهر اهل با اهدای لوح سپاسی تقدیر شد.

این مراسم به همت منابع طبیعی شهرستان لامرد و با حضور فرماندار و جمعی از دوست داران طبیعت برگزار شد.

حجت الاسلام حسین زاده امام جمعه لامرد نیز، به مناسبت روز درختکاری تعدادی درخت را در صحن دفتر خود کاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار