مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: دشمنان جمهوری اسلامی از فرهنگ مردم ایران که برخاسته از عاشورا است می ترسند اگر ملت ما هم مانند کشورهای اسلام نما بود دشمنان با ما کاری نداشتند.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام «افشین کلات پور» ، با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد در ۱۸ اسفند سال ۷۱ افزود: مسجد در طول تاریخ جوامع اسلامی همیشه مرکز و ریشه جوامع اسلامی بوده است.

او گفت: پیامبر اسلام (ص) در هجرت به مدینه و قبل از تشکیل حکومت اسلامی اول دست به ساخت مسجد زدند و همواره مسجد مرکز تشکیلات اسلامی بوده است، نباید بگذاریم مسجد مانند کلیسا در جامعه کنار گذاشته شود.

‌کلات پور با بیان اینکه ۳۵ هزار کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در کشور وجود دارد که ۵۷۰ مورد آن در کرمانشاه فعال است، به تاکید مقام معظم رهبری در فعالیت گسترده این کانون ها اشاره کرد.

وی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را قوی شدن ایران اسلامی در حوزه های مختلف دانست و گفت: معظم له فعالیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد را در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان و قوی شدن فرهنگی جوانان می دانند.

کلات پور با اشاره به فعالیت متنوع و متعدد کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی گفت: این کانون ها با تولید محتوا از احکام اسلامی، مسابقات قرآنی، بیان دستاوردهای نظام در ابعاد مختلف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هزاران برنامه را بارگذاری و دسترس نسل جوان کشور که انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را ندیده اند، قرار داده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد در این دوران گفت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد در راستای ادامه فعالیت های خود یک شبکه به نام «بچه مسجد» در بستر فضای مجازی راه اندازی کرده و در دورترین روستاهای کشور افراد می توانند با اتصال به آن از خدمات کانون ها بهره مند شوند و ایده های خلاق خود را به مرکزیت شبکه در تهران ارسال کنند.

استان کرمانشاه، با ۲ میلیون جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر، ۲هزار ۵۹۵ روستا بیش از هزار و ۱۰۰ مسجد دارد که نیمی از آنها دارای کانون های فرهنگی هنری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار