مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سرانه بالای مصرف آب در استان، گفت: به‌ علت فرسودگی سیستم‌های لوله‌کشی هم، ۴۰ درصد هدررفت آب داریم.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، جشنواره فراگیر نخستین واژه «آب» با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سالن جلسات دفتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: کشور ایران از نظر اقلیمی بسیار خشک و نیمه‌خشک است به صورت مقطعی با کمبود آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک‌سوم میانگین بارندگی دنیا را در شرایط عادی داریم، گفت: در برخی سال‌ها شرایط حادتر شده به خصوص امسال آمارها نشان می‌دهد که سال امیدوارکننده از نظر بارش باران نداریم، نوع بارش از نظر برف و باران متفاوت شده باران رگباری و بسیار مخرب است زیاد تاثیری بر منابع آب زیرزمینی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: ۷۰ درصد از منابع آب زیرزمینی است این در حالی است که مصرف بیش از حد است، ما در کشور یک و نیم برابر بیشتر از میانگین جهانی مصرف داریم.

وی با بیان اینکه مصرف آب نسبت به سرانه بسیار بالاست، گفت: فرسودگی تجهیزات شبکه را نیز داریم که به خاطر همین فرسودگی ۴۰ درصد از آب هدر می‌رود.

کاکاوند در پایان، گفت: برای هر مترمربع آب، ۲ هزار تومان هزینه می‌شود در حالی که از مشترک ۴۰۰ تومان گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم،گفت: ما باید مسیر درست را پیش بگیریم تا از امکانات استفاده کنیم در این راستا باید از خانواده‌ها شروع کنیم.

مجید یزدان‌پناه گفت: ۹۳ درصد از دانش‌آموزان در شبکه شاد می‌توانند فرهنگ درست استفاده کردن از آب را یاد بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه درخواست کرد که آب مدارس به هیچ عنوان قطع نشود که نظر مساعد مدیر کل آب و فاضلاب را در برداشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار