امام جمعه شهرستان فردیس با انتقاد از کم کاری استانداری البرز در موضوع انتزاع فردیس از کرج گفت: چرا استانداری املاکی که یکی از شهرک سازان به عنوان سرانه فردیس در نظر گرفته، به نام خود سند زده است؟
کد خبر: ۹۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 06 March 2021

چرا استانداری املاکی که به عنوان سرانه فردیس در نظر گرفته شده را به نام خود سند زده است؟

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام علی اکبر ایمانی ضمن انتقاد از کم‌کاری‌ها در راستای انتزاع شهر فردیس و کرج، گفت: اولین کاری که باید در مورد انتزاع فردیس و کرج صورت می‌گرفت؛ موضوع تعیین تکلیف اموال بود و در این خصوص استانداری باید محکم وارد میدان می‌شد؛ اما متاسفانه  اقدام جدی برای این موضوع انجام نشد.

امام جمعه فردیس بیان کرد: اگرچه استاندار البرز مسؤولیت موضوع انتزاع فردیس از کرج را بر عهده معاون عمرانی استانداری گذاشته، اما شهرداری کرج هر بار به دعوتی که برای این موضوع توسط آقای درویش پور معاون استاندار صورت گرفته، پاسخ نداده و مسئله را جدی نگرفته است. با این حال هیچ اقدام متقابلی از سوی استانداری در خصوص عدم پاسخگویی شهرداری کرج انجام نشده است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه استاندار البرز به عنوان نماینده عالی دولت و نمایندگان مجلس باید موضوع انتزاع فردیس از کرج را جدی بگیرند و نگذارند حق و حقوق مردم فردیس ضایع شود، گفت: باید جلسه ای با حضور  نمایندگان مجلس، استاندار البرز، فرمانداران و شورای اسلامی شهر کرج و فردیس تشکیل، خطوط کلی بحث انتزاع ترسیم و چارچوب مشخص شود تا معاونت عمرانی استانداری بر اساس آن با حضور شهرداری‌های کرج و فردیس در این خصوص اقدام کند. این پیشنهاد را پیش از این هم از تریبون نماز جمعه مطرح کردم اما متاسفانه اقدامی انجام نشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری‌های مناطق ۳ و ۱۰ در فردیس، دو منطقه از مناطق ۱۲ گانه شهرداری کرج بوده، حداقل یک ششم امکانات و اموال شهرداری کرج مربوط به فردیس است و باید تعیین تکلیف شود.

املاکی که به نام استانداری سند خورده است!

امام جمعه فردیس در این خصوص گفت: اگرچه فروش این املاک توسط شهرداری کرج متوقف شد، اما متاسفانه  حدود ۱۵ تا ۲۰ پلاک ملکی در فردیس از جمله املاکی در فلکه سوم و چهارم همچون پارکینگ طبقاتی فلکه سوم و بازارچه رضوان فلکه چهارم به نام استانداری البرز سند خورده است!

وی با تشریح ماجرای املاک از دست رفته فردیس، اظهار کرد: سال‌ها پیش از اینکه فردیس  شهرداری داشته باشد و جزو مناطق شهرداری کرج باشد، مرحوم مهندس ترقی شهرک ساز فردیس برخی املاک را که جزو سرانه های شهر  بوده، به دلیل اینکه فردیس شهرداری نداشته، به دفتر نمایندگی فرمانداری کرج در فردیس واگذار کرده است. سال ها بعد  در سال ۹۶ با مطرح شدن موضوع جدا شدن شورا و شهرداری  فردیس از کرج،  استانداری البرز از این فرصت استفاده کرده و املاک مذکور را به نام استانداری سند زده است.

حجت الاسلام ایمانی با اعتراض نسبت به این اقدام استانداری البرز و تضییع حق مردم فردیس، بیان کرد: این گلایه در مورد استانداری البرز وجود دارد که چرا املاکی که شهرک ساز به عنوان سرانه فردیس داده،  به نام خود سند زده است؟!  چرا این املاک پس از تشکیل شهرداری منطقه ۳ در فردیس  به شهرداری کرج واگذار نشده و یا حداقل پس از تشکیل شورا و شهرداری فردیس، چرا  املاک متعلق به این شهر به شهرداری فردیس واگذار نشده است؟!
امام جمعه فردیس گفت: به نظر می رسد متاسفانه به خاطر اختلافات داخلی شورا و شهرداری و تغییر مکرر شهرداران در فردیس به جای  پیگیری موضوع انتزاع و خدمت رسانی به مردم، دیگران از اختلافات داخلی مدیریت شهری فردیس سوء استفاده کرده و به شهر و شهروندان فردیس ضرر وارد کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار