نایب رئیس شواری شهر:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری، بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ به تملک ۱۷ باغ و تبدیل به بوستان عمومی ، اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 07 March 2021

 

سید ابراهیم امینی که روز یکشنبه در جریان دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در غیاب محسن هاشمی رئیس این شورا، ریاست شورای اسلامی شهر تهران را برعهده داشت؛ با اشاره به نامگذاری روز منابع طبیعی و درختکاری گفت: این نامگذاری ها جنبه نمادین دارند و با هدف تلنگر و زنگ هشدار به انسان‌ها است که مراقب طبیعت اطراف خود و نگران تخریب آن باشند.

وی افزود: شورای پنجم از ابتدای کار خود، همواره دغدغه حفظ و گسترش فضای سبز تهران را داشت و ممانعت از قطع درختان به منظور ساخت و ساز آسمان خراش را در دستور کار قرار داد .

امینی گفت: همچنین وصول جرایم قطع درختان و هزینه کرد آن برای افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از مدیریت شهری بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن تبدیل ۱۷ باغ وبوستان عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه، تا پایان این دوره، همین تعداد فضای سبز و باغ نیز به فضای سبز عمومی در محلات کم‌برخوردار افزوده خواهد شد، اظهار داشت: این اقدامات، اقدامات ارزشمندی است جا دارد شهروندان به شکل شایسته تری از این اقدامات آگاهی پیدا کنند.

ضرورت اجرای تورهای مجازی تهرانگردی

امینی در ادامه با اشاره به اینکه در آخرین ماه سال هستیم به به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، گفت: جا دارد با توجه به اینکه بخش مهمی از مردم به دلیل شیوع کرونا نمی توانند سفر کنند و امکان اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و تورهای تهران گردی نیز وجود ندارد، شهرداری تهران با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی تورهای مجازی تهرانگردی اجرا کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: جا دارد معاونت های شهرداری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی نسبت به تهیه برنامه های ویژه نوروز با هدف شناسایی تهران به شهروندان اقدام کنند.

وفای به عهد دولت موجب افزایش ایستگاه‌های مترو تهران می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به افتتاح دو ایستگاه مترو دروازه دولاب و میدان قیام در تهران گفت: امیدوارم با آزادسازی باقی مانده اوراق مشارکت، در زمینه ساخت و ساز مترو شاهد افتتاح ایستگاه های بیشتری در تهران باشیم.

وی افزود: در این صورت واگن های بیشتری به مترو تهران اضافه، و افزایش فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار