مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان در روز دوشنبه بارش‌های پراکنده مناطق استان به ویژه ارتفاعات را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 07 March 2021

 

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه همراه با وزش باد شدید است از همین انتظار پایداری سامانه و بارش قابل توجه وجود ندارد و از نظر وضعیت دمایی، نیز طی روزهای آینده تغییر محسوسی در استان وجود نخواهد داشت.

چراغپور با تاکید بر اینکه بارش‌های سال آبی استان همچنان با کاهش مواجه است، تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون(۱مهر تا ۱۷ اسفند) ۳۱۷ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت آن که ۴۰۶ میلیمتر بود با کاهش ۲۲ درصدی روبرو است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری وضعیت بارش‌های پایدار و موثر استان در استان آبی جاری را نگران کننده دانست و گفت: ارتفاع برف ایستگاه کوهرنگ صفر است در حالی که به طور طبیعی باید هم‌اکنون ارتفاع برف این ایستگاه یک‌متر باشد که نشان از کاهش ۱۰۰ درصدی بارش برف در استان دارد.

چراغپور خاطرنشان کرد: اگرچه انتظار می‌رود بارش‌های اسفند و بهاره بتواند بخشی از کسری بارش‌ها در استان را جبران کند اما این موضوع تاثیر چندانی در بهبود منابع آب زیرزمینی استان ندارد و وضعیت خشکسالی در استان همچنان تداوم می‌یابد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار