دهرابپور گفت: آبشار یاسوج زمانی که به مثابه یک عروس جوان بود لباسی زیبنده آن دوخته نشد و حال که شبیه پیرزنی از کار افتاده است در فکر ساماندهی آن افتاده ایم.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 07 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد رحیم دهرابپور در نشست کارگروه زیربنایی با موضوع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج اظهار داشت: شهرداری یاسوج باید ابتدا مشخص کند چه میزان از آبشار یاسوج تحت تملک شهرداری و در دسترس و مورد استفاده مردم است.

وی افزود: بخش اعظمی از آبشار یاسوج تحت تملک نهادهایی نظیر منابع طبیعی و آموزش و پرورش است و حتی تا کف دره آبشار یاسوج تصرف شده‌است و ۵۶ سال است که برای ساماندهی آبشار کار خاصی صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: طرح ساماندهی آبشار یاسوج مصوبه قانونی شورای شهر را نگذرانده و از لحاظ قانونی وجاهت ندارد.

دهرابپور گفت: آبشار یاسوج زمانی که به مثابه یک عروس جوان بود لباسی زیبنده آن دوخته نشد و حال که شبیه پیرزنی از کار افتاده است در فکر ساماندهی آن افتاده ایم.

نستهن مقدم شهردار شهر یاسوج در ادامه گفت:طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج در مساحت ۹۰۰ هکتار به مشاور ارجاع داده شد.

وی افزود: اجرای این طرح در زمینه توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال زایی نقش موثری می‌تواند ایفا کند.

شهردار شهر یاسوج گفت: اجرای این طرح می‌تواند قریب به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهر یاسوج ایجاد کند  

دیانتی معاون اداره محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش ارزیابی طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج  تاکنون به اداره محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال نشده است و تا مادامی که این گزارش ارسال و بررسی نشود مجوز لازم زیست محیطی صادر نخواهد شد.

وی افزود: گزارش ارزیابی به محض وصول از طرف اداراه محیط زیست استان در کارگروه تخصصی این اداره بررسی و در صورت نبود اشکال می‌توان به صدور مجوز اقدام کرد.

نعمتی نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش ارائه شده از طرف مشاور گفت: در طرح مشاور به موضوع باغ های محدوده آبشار یاسوج و تکلیف این باغ‌ها پس از اجرای طرح اشاره ای نشده‌است.

فرهادی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه این طرح جز طرح های بسیار مهم است، گفت: طبق اظهارات مشاور طرح فاصله فاضلاب های پیش بینی شده در طرح حدود ۸۰۰ متر تا منابع آب است و با توجه به شیب موجود احتمال نفوذ آلودگی به منابع آب وجود دارد و باید مشاور نتیجه نهایی بررسی آلودگی منابع آبی طرح را به شرکت آب منطقه ای ارجاع بدهند.

جمالی مشاور طرح جامع شهری یاسوج در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته در طرح طی اجرای فازهای بعدی طرح سامان‌دهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج تصفیه خانه های فاضلاب پیش بینی شده و این فاضلاب ها به نزدیکترین شبکه فاضلاب هدایت می‌شود.

مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: آبشار یاسوج به عنوان پیشانی گردشگری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود و هر کسی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود ابتدا سراغ آبشار یاسوج را می گیرند و انتظار داریم که در طرح ساماندهی پارک آبشار یاسوج نهایت دقت شود.

وی افزود: پیشنهاداتی برای اجرای مناسب طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج به مشاور ارائه داده شده که متاسفا
لحاظ و توجه نشده‌است.

کیامرث حاجی زاده گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد در زمینه گردشگری است و از مناطق شاخص گردشگری آبشار یاسوج و رودخانه بشار است.

وی افزود: جاذبه‌های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده‌است و طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر رودخانه بشار باید زیرساخت‌های گردشگری نظیر دریاچه های مصنوعی و ساماندهی فضای سبز ایجاد شود تا علاوه بر توسعه گردشگری به  اشتغال نیز کمک شود.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: کمیته ای متشکل از دستگاههای اجرایی نظیر آب منطقه ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری، راه و شهرسازی، برنامه و بودجه و.... برای توسعه شهری و ساماندهی شهر یاسوج تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه این کمیته بررسی و بازدید میدانی از موانع و مشکلات بر سر راه توسعه شهر یاسوج است و بعد از بررسی مشکلات در این کمیته موارد به کارگروه زیربنایی ارجاع و تصمیم گیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار