بهمن مرادنیا:
استاندار کردستان گفت: دولت در ۲ سال گذشته، ۶۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های آب و راه این استان سرمایه گذاری کرده و تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اغلب بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 10 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی در کردستان با بیان اینکه نباید چهره استان را ناتوان توصیف و معرفی کنیم، چراکه مهمترین سرمایه استان، نیروی انسانی آن است، اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، عقب‌ماندگی کردستان مزمن و تاریخی است، بنابراین اگر این استان توسعه نیافته است، به گذشته و مشکلات موجود برمی‌گردد.

وی شرایط قبل از انقلاب، اتفاقات و ناامنی‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را از مهمترین عوامل عقب‌ماندگی کردستان اعلام کرد و افزود: درست است که مشکلات زیادی در استان داریم، اما بخشی از زیرساخت‌های مهم کردستان در همین دولت و سه سال و نیم گذشته ایجاد شده که راه توسعه را برای استان هموار کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر اعتبارات جهشی به پروژه‌های عمرانی استان تخصیص یافته است، اضافه کرد: طرح راه‌آهن همدان - سنندج سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و به تازگی ۲ میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته و باقی آن نیز پنجم فروردین تخصیص می‌یابد.

مرادنیا با بیان اینکه میانگین دسترسی به راه روستایی آسفالته در کردستان ۵۰ درصد است، یادآور شد: با این وجود از سه هزار کیلومتر راه روستایی موجود در استان، ۹۵۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به اختصاص ردیف بودجه برای آبرسانی به تمام شهر‌های کردستان در بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج ۲ هزار میلیارد ریال تزریق شده است، ضمن اینکه اردیبهشت سال آینده نیز انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم دهگلان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سفر دکتر نوبخت به استان توافق شد از محل ماده ۵۶ بودجه، ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهر‌های استان، اختصاص یابد، افزود: با ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج هم، سد ژاوه آبگیری و انتقال آب از این سد به سد سورال و پوشش ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مسیر انجام خواهد شد.

مرادنیا به موضوع حاشیه‌نشینی و معضلات ناحیه منفصل شهری نایسر اشاره کرد و اظهار داشت: دفتر رهبر معظم انقلاب، برای ساماندهی و رفع مشکلات این ناحیه یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده که طی سه ماه باید با کمک شهرداری و تمام دستگاه‌های خدمات رسان و نهاد‌های زیر نظر رهبری، اجرایی می‌شود.
همچنین استاندار کردستان بهاقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق حاشیه نشین اشاره کرده و بیان کرد : از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی کردستان سپاس گذاریم که در مناطق مختلف و حاشیه نشین و در بین نیازمندان کمک و یاری را متوقف نکرده است.
وی اشاره‌ای به توافق با دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه داشت و گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی پایانه مرزی باشماق در نظر گرفته شده که موجب توسعه صادرات و بخش‌های مختلف استان خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان، طی فعالیت دولت تدبیر و امید یک هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شد، افزود: در این دولت بیمارستان‌های بانه، سقز، دهگلان و کوثر افتتاح شد.

مرادنیا به افزایش ۲ برابری فضای ورزشی استان در هفت سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش گازرسانی نیز جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان، ۹۸ درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار