در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان و نمایندگان هرمزگان در مجلس انجام شد
تابناک_در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندار، دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، محمد آشوری، منصور آرامی، احمد مرادی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، نصری فرماندار قشم و جمعی از مسئولان عملیات احداث دو آب شیرین کن در رمچاه و با سعیدو جزیره قشم و یک آب شیرین کن در سرخون بندرعباس آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 11 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم کلنگ زنی این پروژه با اشاره به اینکه قشم بویژه غرب این جزیره با چالش جدی آب مواجه است، افزود: با طرح های در دستور کار آبرسانی، تحول بزرگی در حوزه آب قشم بوجود خواهد آمد.
وی همراهی و همکاری استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ستود و گفت: پروژه هایی که امروز آغاز شد با انسجام نمایندگان و استاندار و پیگیری اعتبارات آن محقق شد.
قصمی بیان داشت: این پروژه قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد که با تکمیل آن برخی روستاها طعم آب مستمر را خواهند چشید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه ها تانا انرژی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آب شیرین کن در استان هرمزگان است، تصریح کرد، یکی از اقدامات بزرگ و ماندگار این شرکت، احداث آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس است که بهترین و با کیفیت ترین آب را تولید و تحویل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان می دهد.
قصمی افزود: این آب شیرین کن هادر مدت زمان یک سال احداث و تحول بزرگی در حوزه آبرسانی رقم خواهد زد.

به گفته وی، این آب شیرین کن ها هر کدام به ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز تولید خواهد داشت که می تواند بخش عمده ای از مشکلات آبی بویژه جزیره را مرتفع و مدت زمان انتظار برای دریافت آب را تا حد زیادی کاهش دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آب شیرین کن های جزیره ادامه داد، تاسیسات این آب شیرین کن ها در روستاهای رمچاه و باسعیدو اجرا خواهد شد.
به گفته وی، با احداث آب شیرین کن رمچاه هفت روستای رمچاه، تورگان، کابلی، دفاری، حمیری، طولاو تلمبو با ۱۶ هزار نفر جمعیت از آب تولیدی این سایت بهره مند می شوند.
وی همچنین به احداث یک باب آب شیرین کن دیگر در روستای با سعیدو در غرب جزیره قشم اشاره کرد و افزود: احداث این آب شیرین کن نیز بزودی آغاز می شود که با تکمیل آن شاهد اتفاق خوبی در تامین آب روستاهای واقع در غرب جزیره خواهیم بود.
وی افزود: با احداث این آب شیرین کن، روستاهای با سعیدو، مرادی، دولاب، گوران، دوستکو، کانی، گوری، عایشه آباد، کنار سیاه، سرریگ، چاهو شرقی و غربی با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از نعمت آب بهره مند می شوند.
قصمی همچنین با اشاره به مشکلات آب جزیره قشم گفت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تسریع در آبرسانی به روستاهای جزیره قشم عملیات احداث شبکه های داخلی را در دستور کار خود قرار داده تا به محض تکمیل پروژه های آب شیرین کن دغدغه ای برای اجرای شبکه های داخلی نداشته باشیم.
وی در پایان از احداث آب شیرین کن سرخون در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت:این آب شیرین کن نیز به ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز احداث می شود که با تکمیل آن تامین آب جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در روستاهای سرخون، قادهار، چاه حسن کهوری، فتح الجلیل و نانگ از این محل صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/714

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار