استاندار هرمزگان پس از سفر نیم روزی به قشم:
تابناک-استاندار هرمزگان امروز با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی، روند تولید، انتقال و توزیع آب در قشم را مورد بررسی قرار دارد و از چند پروژه مهم زیرساختی بازدید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 11 March 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر همتی استاندار هرمزگان امروز همزمان با عید مبعث با همراهی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی، به منظور آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی و بازدید از چند پروژه زیرساختی به شهرستان قشم سفر کرد.

دکتر همتی با اشاره به جزئیات سفر امروز به قشم، گفت: امروز با همراهی نمایندگان استان ضمن بازدید از روند تولید ، انتقال و توزیع آب شرب در شهر و روستاهای جزیره قشم ، عملیات اجرایی احداث دوآب شیرین کن جدید در رمچاه و باسعیدو آغاز شد.

وی افزود: در برنامه اولیه، هر یک از این آب شیرین‌کن ها توانایی تولید سه هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه روز را دارا هستند و برای ساخت این دو آب شیرین کن اعتباری معادل 100میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

همتی عنوان کرد: این دو پروژه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود و هزینه تمام شده تولید هر متر مکعب 14هزار تومان است که با یارانه دولتی قرار است هر مترمکعب آب به قیمت هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد که معادل هفت درصد قیمت تمام شده تولید برای هر متر مکعب است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با قول سرمایه گذار این دو پروژه، قرار است تا هفته دولت سال آینده آب شیرین کن رمچاه و باسعیدو آماده بهره برداری شود، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون 20هزار مترمکعب آب شیرین در قشم تولید می شود، با بهره برداری از ظرفیت تولید آب شیرین کن های در دست ساخت و ارتقاء ظرفیت تولید آب شیرین‌کن مپنا به 15هزار مترمکعب، ساکنان قشم و روستاهای این جزیره در تابستان سال جاری با کمبود آب روبرو نخواهند بود.

دکتر همتی، آبرسانی به روستاهای قشم را یکی از کارهای مهم انجام شده در دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچکدام از روستاهای این جزیره دارای شبکه آب آشامیدنی نبودند اما هم اکنون شاخص برخورداری روستاهای جزیره به ۸۰ درصد رسیده است که تا پایان دولت، بقیه روستاهای این جزیره نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید از روند لایروبی و توسعه موج شکن رمچاه، گفت: با تکمیل بازوی در دست ساخت موج شکن رمچاه و لایروبی آن، عملیات اجرایی بازوی دیگر این موج شکن نیز قرار است بزودی آغاز شود.

وی گفت: این منطقه امکان تبدیل شدن به یک اسکله چند منظوره را دارد و به همین منظور دستورات لازم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تخصیص اعتبارات لازم برای لایروبی و اجرای فاز توسعه ای آن داده شد.

دکتر همتی در ادامه بازدیدهای امروز در قشم، از یک سایت تولید ماهی خشک بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در بازدید این سایت، گفت: به منظور برخورداری از پشتوانه صادراتی محصولات تولیدی این سایت، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت تولید این محصول همکاری و تعامل لازم داشته و امور مربوطه را تسهیل نمایند.

تولید ماهی خشک یک صنعت با قدمت در این جزیره به شمار می رود و هم اکنون نزدیک به هشت هزار نفر در زمینه تولید ماهی خشک در هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

دکتر همتی استاندار هرمزگان همچنین امروز در بازدید از ایستگاه پمپاژ مپنا در قشم، به مدیرعامل آبفا هرمزگان دستور داد در راستای ارتقا ظرفیت این آب شیرین کن اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس دستور استاندار هرمزگان، ظرفیت فعلی این اب شیرین کن ۱۱هزار و ۲۰۰متر مکعب است که قرار است با افزایش این ظرفیت به ۱۵هزار متر مکعب، ظرفیت مازاد تولید این آب شیرین کن تا زمان راه اندازی آب شیرین کن های جدید که امروز عملیات اجرایی ان ها در قشم آغاز شد، برای آبرسانی به غرب جزیره وارد مدار شود.

به منظور انتقال آب به نقاط انتهایی روستاهای قشم در غرب این جزیره، نوسازی سه ایستگاه پمپاژ مپنا، گوران و درکوه توسط شرکت اب و فاضلاب مطالعات ان انجام، بازسازی و در مدار قرار گرفته است.

همچنین اصلاح و توسعه شبکه در روستاهای فاقد شبکه مانند معتمداباد، گیاهدان و ... به صورت کامل انجام شده است و در سال گذشته برای نوسازی ایستگاه های پمپاژ و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی قشم، ۲۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار