تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست بر لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی که با زمین خوران همکاری می کنند تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 13 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علی صالحی در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با وی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی» در خصوص لزوم صیانت از منابع طبیعی، اشاره داشت و رفع دغدغه‌های زیست‌ محیطی معظم له را واجب‌الاجرا خواند و بر لزوم بسیج تمامی امکانات به منظور تحقق مطالبه به حق ایشان تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ، خاطرنشان کرد: باید نسبت به حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی به عنوان امانتی برای نسل های آینده تلاشی مضاعف داشته باشیم.

علی صالحی اظهار داشت: وجود درختان و گونه های گیاهی اهمیت زیادی در کیفیت زندگی مردم دارد، از این رو پاسداری از فضای سبز و ترویج درختکاری نیازمند اهتمام جدی و نظارت دقیق است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یکی از مصادیق حقوق عامه برشمرد و یادآور شد: دست درازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

علی صالحی با تأکید بر اینکه در مقابله با متخلفان هیچ مماشاتی نداریم ، بیان داشت: دادگستری هرمزگان در راستای عمل به تکالیف قانونی ، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی همچنین ، شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی که با زمین خوران همراهی و همکاری می کنند را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و تعرض به منابع طبیعی ضروری دانست.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان تصریح کرد: ضرورت دارد با فعال سازی گشت های حفاظت از منابع طبیعی نسبت به تشدید تدابیر پیشگیرانه در دستگاه های متولی اقدام شود.

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل ، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان روند رسیدگی به پرونده های این حوزه به صورت قابل توجه ای تسریع شده است.

دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست/ لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی

دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست/ لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی

انتهای پیام/ز 720

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار