رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کاهش 80 تا 90 درصدی آبگرفتگی های شهری در سال اخیر، آبگرفتگی برخی پروژه های شهری مانند تونل غدیر را به عدم تکمیل زیرساخت هایی مانند فاضلاب مرتبط دانست.
کد خبر: ۹۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 14 March 2021

به گزارش تابناک قم، سید مجتبی سبحانی ثابت که در نشست خبری رئیس و رؤسای برخی کمیسیون های شورای اسلامی شهر قم در محل ساختمان شهید باکری این شورا سخن می گفت با بیان این که سازمان هایی مانند پارک ها و فضای سبز، زیباسازی، مدیریت پسماند، آتش نشانی، آرامستان ها و کُشتارگاه به عنوان سازمان های تابعه کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم شناخته می شوند اذعان کرد: تصویب بودجه، اصلاحیه و یا متمم احتمالی بودجه و همچنین تعیین تعرفه ها و بررسی عملکرد این سازمان ها از جمله وظایف کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم است.

وی اضافه کرد: ضمن آن که تلاش شده تا در سازمان زیباسازی، به تبلیغات یکپارچه شهری و ساماندهی سیما و منظر شهری توجه شود، حمایت از تولیدات داخلی نیز در این تبلیغات به شکل ویژه مورد توجه است.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در عین حال اظهار کرد: البته نهایی سازی اِلِمان ها و نمادهای شهری مانند نمادهای دفاع مقدس و یا عفاف و حجاب از جمله مواردی است که در این کمیسیون پیگیری می شود تا طراحی و اجرایی شدن آن توسط شهرداری انجام شود.

وی سپس به سیاست افزایش درختان مُثمر مانند انار، زیتون، انجیر و عناب در فضای سبز شهری اشاره و اضافه کرد: سیاست عدم کاشت اکالیپتوس و همچنین کاهش کاشت کاج در فضای سبز قم و در چند سال اخیر در کنار کاهش آبیاری تانکری و تمرکز بر آبیاری تحت فشار و یا استفاده از پساب شهری مورد توجه بوده است.

سبحانی ثابت درباره مدیریت پسماند شهری نیز خاطر نشان کرد: روزانه حدود 720 تُن زباله در قم تولید می شود که 320 تن از آن با تفکیک به کودهای شیمیایی و برای استفاده در صنعت و کشاورزی تبدیل شده و بقیه نیز در دل خاک دفن می شود.

وی در این باره افزود: تلاش می شود تا با ترغیب شهروندان به تفکیک زباله از مبدأ، مشکلات پدید آمده در زباله گردی ها و همچنین ایجاد و توسعه ضایعات فروشی ها به حداقل برسد.

سبحانی ثابت در ادامه از نظام مند کردن صنوف پُرزباله سخن گفت و بیان داشت: یکی از پیگیری های مهم کمیسیون خدمات شهری، ایجاد و گسترش بازارچه های صنوف قم به تفکیک آن هاست که این امر با انتقال برخی از این صنوف به بازارچه ها و شهرک ها در حال انجام است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم همچنین ایمن سازی لوازم و تجهیزات بوستان ها و شهربازی ها، و کاهش هزینه دفن برای اموات بومی و تلاش برای عدم ورود اموات غیربومی به قم و البته پیگیری راه اندازی دارالسلام و توسعه بهشت معصومه را بخش دیگری از برنامه های کمیسیون متبوع خود خواند و گفت: یکی از مشکلات جدی قم در ابتدای سال جاری، آبگرفتگی های متعدد در سطح شهر به هنگام بارش شدید باران بود که بر این اساس، تلاش شد تک تک نقاط حساس در این موضوع إحصا و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود، پیگیری هایی که خوشبختانه در بارش های اخیر اسفند ماه نشان داد حدود 80 تا 90 درصد این معضل در سطح شهر مرتفع شده و البته بخشی از مشکلات باقی مانده مانند برخی زیرگذرها و یا تونل ها، ناشی از عدم تکمیل زیرساخت هایی مانند فاضلاب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار