کد خبر: ۹۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 15 March 2021

مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در پایان سفر یکروزه در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای آن اظهار داشت: قبل از سفر استانی هیئت ۳۰ نفره برای بررسی مسائل استان اعزام شد و گزارش‌هایی ارسال شده است.

وی با اشاره به دیدار با کارکنان و ارائه نظارت قضات، سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و بیان مشکلات افزود: حاصل این بررسی‌ها در نشست با شورای قضائی استان مطرح و راهکارهایی برای رفع مشکلات مطرح شده است.

وی یادآور شد: درباره مسائل مختلف از جمله ساختمان اداری و نیروی انسانی تصمیم گیری شد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نیازهای ضروری استان مازندران تصویب شده است.

ایجاد مجتمع رسیدگی به تخلفات و تعرضات منابع طبیعی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نوع تغییر کاربری‌های استان مازندران گفت: مازندران به دلیل جاذبه‌هایی که دارد با مشکل تغییر کاربری مواجه بوده و مواردی را دستگاه‌ها مطرح کردند و با بررسی‌های انجام شده قرار شد مجتمع رسیدگی به تخلفات و تعارضات جنگل، دریا، تغییر کاربری‌ها و منابع طبیعی ایجاد شود.

تردد در وقف جنگل‌های آق مشهد

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: در این مجتمع پیگیری و رسیدگی متمرکزی انجام می‌شود و زمینه تشکیل مجتمع رسیدگی تخلفات ملکی و تعرض جنگل ومنابع طبیعی فراهم شده است.

رئیس قوه قضائیه بااشاره به اراضی وقفی در استان مازندران گفت: سطح این اراضی در استان کم نیست ومسائلی بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی و یا بخش‌های دیگر وجود دارد و به صورت مصداقی پرونده‌ها در دادگستری رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی به موضوع پرونده آق مشهد اشاره و اضافه کرد: این پرونده مراحل مختلفی را طی کرده و گروه‌های کارشناسی از طرف دادگستری از محل بازدید واعلام نظر کردند و قضات نیز گزارش دادند و مجموع اینکه نشان می‌دهد که بحث وقفیت نبوده بلکه ملکیت مطرح است.

وی ادامه داد: اینکه آیا کسی می‌تواند مالک بخش‌هایی از جنگل شود، قابل بحث بوده و مورد تردید قرار گرفته که در دیوان عالی کشور پرونده در حال بررسی و طرح است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: قرار شد کارگروهی با حضور اوقاف و منابع طبیعی و بخش‌های مربوط زیر نظر معاون اول قضائیه تشکیل شود تا موضوع وقف املاک متعدد بررسی کارشناسی دقیق شود تابتوان سازوکاری اتخاذ تا هم رعایت مسائل شرعی مورد توجه باشد و هم مسئله مالکیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه نمی‌توان رودخانه‌ای را وقف کرد زیرا جنگل، رودخانه وکوه ها متعلق به حکومت است و این مسائل باید در کارگروه وقف مورد توجه قرار گیرد.

تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی

حجت الاسلام رئیسی به موضوع کارخانجات قابل توجه از جمله نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: مسئله مالکیت این کارخانه مورد توجه بوده زیرا در سال ۸۸ به فردی واگذار شد و قرار بود ظرف دو سال کارخانه را فعال و دو هزار شغل ایجاد کند اما متأسفانه روزبه روز کارخانه وضعیت بدی پیدا کرد و تعطیل شد و با کمک شورای تأمین، دادگستری و دیگر مسئولان سعی شد چراغ کارخانه روشن و خط تولیدی فعال شود.

رئیس قوه قضائیه با عنوان اینکه به دلیل مشخص نبودن وضعیت کارخانه، کارگران و مدیران کارخانه دارای مشکلات جدی هستند، افزود: تعیین وتکلیف مسئله مالکیت کارخانه مهم بوده و ظرف مدت کوتاهی حداکثر دو ماه ونیم مقرر شد وضعیت کارخانه ومالکیت آن در هیئت داوری مورد بررسی قرار گیرد و بخش‌های قضائی نیز درباره ان اعمال نظر کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی خط تولید کارخانه می‌توان نسبت به رونق اشتغال اقدام کرد و باید ستاد اجرایی و مسئولان پیگیری کنند وقرار شد تا شش ماه آینده خط تولید فعال شود.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: در سال جهش تولید، تولید به عنوان ضرورت کشور باید مورد توجه قرار گیرد و ایران قوی نیازمند تولید است، به همین دلیل از کارخانه چوب وکاغذ بازدید شد.

ظرفیت‌های چوب وکاغذ معطل مانده است

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به وجود سرمایه عظیم در کارخانه چوب وکاغذ گفت: بخشی از این سرمایه عظیم معطل مانده است درحالی که توانایی تولید ۹۰ هزار تن محصول را دارد و می‌تواند کاغذ مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی با اظهار اینکه مواد اولیه چوب وکاغذ با هماهنگی چند سازمان از جمله سازمان جنگل‌ها وسازمان صمت قابل تأمین است، تاکید کرد باید این کارخانه از وضعیت کنونی خارج شودو هماهنگی دستگاه‌های مختلف نیازمند تصمیم جمعی است تا تولید کارخانه تأمین شود و از واردات بی رویه کاغذ جلوگیری می‌کند.

مبارزه همه جانبه با فساد

رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه باید سمت وسوی مبارزه با فساد وجود داشته باشد، گفت: حساسیت مبارزه با فساد باید در دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و در هرجا با آن مقابله شود.

حجت الاسلام رئیسی روحیه وانسجام را زمینه توسعه یافتگی در مازندران دانست و گفت: مازندران در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی قابلیت کار دارد و نیروی انسانی جوان وکارآمد از ظرفیت‌های استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار