باحضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری؛
مراسم بهره برداری از ۶ پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق با اعتبار ۱۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در چهار استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 16 March 2021

 

در پنجاه و هشتمین برنامه پویش جهش تولید و چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بهره برداری از طرح‌های وزارت نیرو در چهار استان تهران، قزوین، گیلان و مازندران با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام در غرب تهران یکی از این ۶ طرح ملی است که امروز بهره برداری از آن آغاز شد. این طرح با اجرای یک هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه جمع ‌آوری فاضلاب، اجرای ۱۱ هزار و ۶۶۸ متر تونل فاضلاب و احداث ۶ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۷۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اجرایی شده است.

برای احداث تصفیه خانه فیروز بهرام که تا افق طرح در سال ۱۴۱۰ سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پروژه «تصفیه خانه فاضلاب پردیس» در استان تهران با ظرفیت تصفیه ۲۴ هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر ۱۲ هکتار، اجرای خط انتقال فاضلاب ۱۱ کیلومتر و برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر تا افق طرح احداث پیش‌بینی شده پروژه دیگری است که با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

«سد نهب» در استان قزوین طرح دیگری است که امروز با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسد. ارتفاع این سد ۴۶ متر، طول تاج دو هزار و ۱۵۶ متر و حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب است.

این سد با هدف تخصیص آب به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال به تفکیک ۸۰ میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، ۲۵ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و ۵ میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی و سرمایه‌گذاری ۴۶۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

«تصفیه خانه بزرگ آب گیلان» با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد ۳ مترمکعب در ثانیه و در مجموع ۶ مترمکعب در ثانیه، سومین پروژه ای است که با بهره‌برداری از آن ۱۴ شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر، ‌ سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، کیاشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف‌وچمخاله را با جمعیت تحت‌پوشش یک میلیون و ۸۵۱ هزار نفر و ۱۹۷ روستای واقع در مسیر خط‌ انتقال با جمعیت تحت‌پوشش ۲۰۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان که امروز افتتاح می‌شود، با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز جمعیتی حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر را پوشش می‌دهد.

آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، به واحد یک بخش بخار سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات با اعتبار چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری اختصاص دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار