مدیر توزیع برق جنوب شهرستان کرج از شناسایی ۱۵۱ دستگاه ماینر غیر مجاز با برآورد ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 16 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» امیر کاظمی در خصوص رمز ارز‌های غیرمجاز در این شهرستان گفت: این اقدام با هدف فعالیت‌های پیشگیرانه برای افزایش پایداری شبکه طرح ریزی شده است.

او افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال علاوه برمصرف بالا از تعرفه‌های برق ارزان به صورت غیرمجاز با نصب مفصل از کابل ورودی ترانس به تابلو، خسارت بسیار زیادی را به شبکه برق وارد می کند.

کاظمی گفت: در پی گزارش اتصالی تاسیسات داخلی مشترک دیماندی توسط واحد حوادث، با اعزام اکیپ‌های حوادث و فوریت‌های برق و کارشناسان دفتر بازرسی، تست لوازم اندازه گیری تحت سرپرستی مسئول دفتر بازرسی، تعداد ۱۵۱ دستگاه استخراج رمز ارز در یک واحد صنعتی راکد در ماهدشت کرج و انشعاب غیرمجاز به میزان تقریبی ۲۵۰ آمپر سه فاز که مجموعا ۷۵۰ آمپر بوده است کشف شد.

او در ادامه افزود: پس از حفاری و بررسی‌های اولیه ملک مشترک، مشخص شد وی اقدام به نصب مفصل و گرفتن انشعاب غیرمجاز از کابل ترانس به تابلو به صورت کابل پروتودور آلومینیومی دوبله با سطح مقطع ۱۲۰ کرده که این امر منجر به اتصالی از چندین نقطه از جمله تابلو سنجش مشترک و آتش سوزی تاسیسات داخلی و دستگاه‌های استخراج رمز ارز شده است که با حضور عوامل آتش نشانی اطفای حریق انجام و مستندات لازم توسط همکاران ثبت و با هماهنگی عوامل کلانتری صورتجلسه تنظیم و دستگاه‌های استخراج رمز ارز ضبط شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار