سرپرست پلیس فتای البرز گفت: مزاحمت‌های اینترنتی رتبه دوم جرایم پلیس فتای استان را دارند.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 17 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» رسول جلیلیان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص آمار و اطلاعات جرایم رخ ‌داده در استان البرز گفت: در زمینه مزاحمت‌های اینترنتی و انتشار عکس، متأسفانه با افزایش سی درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم و علت آن حضور کاربران در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: متأسفانه افراد با سهل‌انگاری تصاویر خصوصی خودشان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و فرض بر این است با توجه به اینکه صفحه شخصی است کسی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد اما حتی با شخصی کردن صفحه افرادی هستند که سو استفاده کنند.

سرپرست پلیس فتای البرز کلاه‌برداری اینترنتی را با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا الان پرونده‌های شاخص و مهمی تشکیل شد و تاکنون سه باند کلاه‌برداری در خصوص برنده شدن در قرعه‌کشی تلفنی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: افراد سودجو با هدایت فرد مورد نظر به پای عابر بانک و یا از طریق گرفتن رمز یک‌بار مصرف افراد توانستند سودجویی‌ها به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال را انجام دهند و در این خصوص از ابتدای سال تاکنون ۱۴ نفر دستگیر شدند.

شناسایی ۷ باند اسکیمر

جلیلیان از شناسایی ۷ باند اسکیمر خبر داد و گفت: اسکیمر به این معنی است که افراد سودجو کارت‌های افراد را کپی می‌کنند و مبالغ جدید را برداشت می‌کنند و استان البرز یکی از استان‌های موفق در امر شناسایی افراد سودجو است و در این خصوص تاکنون ۲۱ نفر شناسایی و دستگیر شدند که مبالغی در حدود ۴۵ میلیارد ریال را برداشت کردند و بیشترین سودجویی از طرف مشاور املاک و دکه‌های موجود در جاده چالوس و سر راهی بوده است.

وی در حوزه فیشینگ خاطرنشان کرد: در بخش کلاه‌برداری از طریق سایت‌ها، در این حوزه دو باند دستگیر شدند و به این روش است که شهروندی آگهی می‌گذارد و با ارسال پیامک مبلغی باید واریز شود و به درگاه پرداخت جعلی افراد هدایت می‌شدند و در مجموعه فتای استان دو باند دستگیر شدند.

سرپرست پلیس فتای البرز ادامه داد: در خصوص باندهای کلاه‌برداری یک باند که مبلغ ۵ میلیارد ریال سودجویی کرده بود، تحت عنوان فروش کالا با دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا فعالیت می‌کرد که دستگیر شد.

وی بیان کرد: در حوزه کلاه‌برداری صفحات اینستاگرام یک باند دستگیر شد که در حدود یک میلیارد تومان اخاذی کردند.

رئیس پلیس فتای البرز از انهدام باند انتشاردهندگان تصاویر خصوصی افراد که ۷ نفر بودند، خبر داد.

وی از آغاز فعالیت ویژه در حوزه قمار و شرط‌بندی هم‌زمان با آغاز سال ۹۹ خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ نفر شناسایی شدند که توانستیم در سطح استان البرز این تعداد از صفحات را مسدود کنیم و برای ۷۵ نفر از این تعداد پرونده قضائی تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار