رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۵۰۰ هکتار از فاصله ۵۰۰ متری روستاهای بخش امیرآباد دامغان در راستای مبارزه با سالک، لانه کوبی شد.
کد خبر: ۹۵۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 21 March 2021

طرح مبارزه با سالک در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی دامغان انجام شد

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اکبر عباسی راد  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مبارزه با سالک در روستاهای صلح آبادو، شریفیه، کوشکو، دِه قاضی، سیستان و چند روستای دیگر با همکاری دهیاری‌ها انجام شد. 

وی ادامه داد: مبارزه در ۲ مرحله و از طریق طعمه گذاری و لانه کوبی انجام می‌شود که سم گذاری طعمه توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود. 

عباسی راد اظهار داشت: طعمه گذاری و لانه کوبی در فاصله ۵۰۰ متری اطراف روستاهای هدف محدوده پرچم گذاری شده انجام می‌شود که عمده نیروی انسانی توسط دهیاری ها تامین شد. 

عباسی راد اضافه کرد: امسال این طرح در بخش امیرآباد اجرا شد و در بخش مرکزی، به دلیل وجود تاغزارها مشکلی وجود نداشت و توسط اداره منابع طبیعی عملیاتی اجرا نشده است.

به گزارش ایرنا، سالک یک بیماری پوستی انگلی و مشترک بین انسان و حیوان است که در اثر گزش پشه خاکی ماده و انتقال انگل سالک ایجاد و اغلب به شکل یک زخم دیده می‌شود.

این بیماری پوستی، بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و در ایران دو نوع سالک شهری یا نوع خشک و روستایی یا نوع مرطوب وجود دارد؛ در سالک روستایی، موش‌های صحرایی مخزن بیماری هستند و پشه خاکی ماده پس از خونخواری از موش صحرایی مبتلا، آلوده شده و در خونخواری مجدد از فرد سالم باعث انتقال بیماری می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار