دومین مرکز معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای شهرستان زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه‌ای استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 24 March 2021

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که در مرکز معاینات فنی مواردی همچون وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، مناسب بودن آج لاستیک‌ها و میزان آلایندگی هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

احمدعلی موهبتی تاثیر زیست محیطی، اقتصادی و ایجاد اشتغال را از دیگر مزیت‌های راه اندازی مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان تعداد این مراکز در استان افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز معاینه فنی با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: این مرکز معاینه فنی با زیربنای ۷۷۰۰ متر مربع با اعتبار افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال با حمایت این اداره کل و شرکت شهرک‌های صنعتی بدون دریافت تسهیلات بانکی احداث شده است.

ایوب کرد افزود: با راه‌اندازی این مرکز معاینه فنی زمینه اشتغال هشت نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم در شهرستان زاهدان فراهم شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مرکز، تعداد مراکز معاینه فنی فعال در حوزه نظارتی تحت پوشش این اداره کل به چهار مرکز در شهرستان‌های زاهدان، زابل و خاش افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار