معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:
 معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۷۵۴ نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان را بازدید کردند.
کد خبر: ۹۵۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 23 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، اسکندر فلاح وند روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت؛ براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا بازدید از جاذبه های گردشگری در شهرهای با وضعیت زرد و آبی در صورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکانپذیر است.

وی اظهار داشت: در این راستا از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون هشت هزار و ۲۹۸ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، چهار هزار و ۷۵۸ نفر از جاذبه های طبیعی و سه هزار و۶۹۸ نفر نیز از جاذبه های دست ساز و پارک های استان بازدید کردند.

فلاح وند ادامه داد:در روز دوم فرودین ماه جاری سه هزار و ۹۷۲ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی، یک هزار و ۸۳۰ نفر از جاذبه های طبیعی و یک هزار و ۶۱۰ نفر از جاذبه های دست ساز و پارک های استان بازدید کردند.

وی گفت:در این مدت هشت مورد تذکر به واحدهای متخلف گردشگری استان داده شده است که از این مجموع چهار مرکز پذیرایی و چهار مرکز اقامتی بودند.

فلاح وند ادامه داد: به منظور سلامت مسافران نوروزی و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی، امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات دارای پروانه بهره برداری استان وجود دارد و سایر اماکن از جمله مهمانپذیرهای ادارات و دستگاه های اجرایی این اجازه را ندارند.

وی تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی نظارت های سخت گیرانه و بدون اغماض در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی بر مراکز اقامتی و تفریحی استان با جدیت پیگیری خواهد شد.

۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد که این واحدها دارای ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تخت هستند.

۱۴۲واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند.
انتهای پیام/

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار