شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به بازدید اخیر محمد اسلامی وزیر مسکن از غربی ترین نقطه پایتخت اعلام کرد: شهرداری برای تامین برخی سرانه ها در محدوده اجرای طرح مسکن ملی ویژه تهرانسر اقداماتی را آغاز کرده و قرار است این اقدامات با همکاری سایر نهادها از جمله وزارت مسکن ادامه یابد.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 23 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، «رضا رجب زاده» روز سه شنبه درباره بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از طرح مسکن ویژه و طرح اقدام ملی در این منطقه گفت: در این بازدید مشکلات مطرح شد و پیرو تاکید شهردار تهران، تسریع اقدامات اداری لازم برای تقویت طرح مسکن ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲۱ آماده تامین سرانه های لازم برای مسکن ویژه تهرانسر است، افزود: زمانی که این مسکن ها آماده و تحویل متقاضیان شود، ادامه زندگی در این محدوده ها نیاز به تامین سرانه هایی مانند مدرسه، مراکز فرهنگی، مذهبی و بهداشتی و درمانی دارد که بخشی از آنها را شهرداری تامین می کند و براین اساس تقاضا کردیم زمین‌هایی به ما تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

به گفته رجب زاده، تامین بخش های دیگری از این سرانه ها نیاز به تعامل با دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان نوسازی مدارس دارد تا اعتبارات لازم به این موضوع تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و ساخت واحدها، بار جمعیتی قابل توجهی در منطقه ایجاد می شود، گفت: برای اینکه مردم مشکلی در بحث سرانه ها نداشته باشند باید همه دستگاه های مرتبط پای کار بیایند و شهرداری هم به سهم خود کار را شروع کرده و تعدادی بوستان را در این محدوده ها ایجاد و برنامه هایی مانند پروژه های توسعه محلی را در آن محدوده تعریف کرده است.

شهردار منطقه ۲۱ تهران، وجود یک زندگی با کیفیت در آن محدوده را نیازمند تأمین سرانه ها دانست و یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی نیز دستورات لازم را در این زمینه ابلاغ کرد و امیدواریم که این دستورات به نتیجه برسد و عملیاتی شود.

طرح اقدام ملی مسکن به‌عنوان یکی از طرح‌های جایگزین مسکن مهر مطرح و بخشی از اراضی تهرانسر در جنوب غربی تهران برای اجرای این طرح در پایتخت در نظر گرفته شد.

در شهریور ماه ۱۳۹۸ ساخت ۲هزار واحد مسکونی در محله تهرانسر در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با فرمان ریاست جمهوری آغاز شد و هم‌اکنون فرآیند ساخت این واحدها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار