رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی این شهرستان را متوقف کردند.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 25 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، آزاد نامداری اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه‌های ملی و جنگل‌های سطح شهرستان مریوان، تخریب اراضی ملی و جنگل در اطراف بهشت مصطفی این شهرستان مشاهده شد.

وی افزود: عملیات تخریب جنگل‌ها و اراضی ملی توسط یکدستگاه بیل مکانیکی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز انجام می‌شد بلافاصله متوقف و میزان تخریب صورت گرفته مستندسازی و مختصات برداری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با بیان اینکه پرونده این تخلف بعد از طی مراحل اداری به مراجع قضایی ارسال می‌شود، تاکید کرد: با تخریب کنندگان اراضی ملی و جنگل‌ها به شدت برخورد قانونی می‌شود و مجازات سنگینی در انتظار متخلفان است.

وی از قلع و قمع یک تاکستان نیز خبر داد و گفت: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی در ادامه گشت زنی‌های خود تخریب اراضی ملی و تبدیل آن به تاکستان در اراضی ملی روستای بالک بخش مرکزی را مشاهده کردند.

نامداری افزود: متخلف یا متخلفان اقدام به تخریب چهار هزار متر مربع از اراضی ملی این منطقه را کرده و آن را تبدیل به تاکستان کرده بودند که بعد از مختصات برداری و مستندسازی مو‌های کاشته شده قلع و قمع شده و آن‌ها را به اداره منابع طبیعی حمل کردند.

وی اضافه کرد: تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این تخریب ادامه دارد و در صورت شناسایی پرونده تخلف آن تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار