خودروی پراید حامل ۷۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی کمیاب در یاسوج متوقف شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 27 March 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری بویراحمد گفت: با همکاری و هماهنگی فرمانده انتظامی کلانتری ۱۳  و مقام قضایی در گشت و بازرسی از  یک دستگاه خودروی پراید بیش از ۵۰۰ کیلو گرم بوته مرتعی بیلهر و۲۰۰ کیلو گرم بوته مرتعی آنغوزه که جزء گونه های نادر دارویی استان هستند کشف شد.
عباس حسن زاده افزود: راننده این خودرو بازداشت و روانه زندان شد.
وی با اشاره به اینکه افراد ناشناسی در منطقه مله شوره اقدام به بوته کنی، تخریب منابع طبیعی و درگیری با ماموران  منابع طبیعی داشتند گفت: با شناسایی و اقدام قضایی خودروی این افراد به پارکینگ و روند قضایی این پرونده در حال پیگیری است.
رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری بویراحمد بیان کرد: از شیرابه آنغوزه بیش از ۶۰ نوع علف کُش و ۶۰۰ نوع دارو به دست می‌آید.
آنغوزه گیاهی ارزشمند تر از نفت
حسن زاده با اشاره به اینکه تنها راه تجدید حیات طبیعی این گیاه از طریق تولید و پراکنش بذر بوده گفت: هر چند سال یک بار گیاه آنغوزه بذر می‌دهد و پس از بذردهی، بوته‌های آن برای همیشه خشک می‌شود.
وی ادامه داد: صمغ استخراج شده از این گیاه خاصیت دارویی دارد و با کشت این گیاه می‌توان درآمدی معادل نصف درآمد حاصل از نفت به دست آورد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویراحمد گفت: آنغوزه یکی از گیاهان مهم و صادراتی ایران به شمار می‌آید که خریداران آن را با روش‌های پیچیده، تجزیه و ده‌ها ماده ارزشمند از آن تولید می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار