مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان توصیه‌هایی برای برای طبیعت گردی به شهروندان ارائه داد و گفت: با رعایت نکات مهم می‌توان از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 31 March 2021

 

 

 

به گزارش تابناک سمنان جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علی رغم محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی افرادی که می‌خواهند در روز ۱۳ فروردین از طبیعت استفاده کنند باید نکات توصیه شده را بمنظور استفاده صحیح و حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی رعایت کنند.

او افزود: برای استقرار در طبیعت فضایی در کنار درختان و پوشش‌های گیاهی انتخاب نشود تا آسیبی به منابع طبیعی وارد نشود.
به گفته مرادی حقیقی شهروندان بایداز درست کردن آتش جلوگیری و بجای ان از ذغال آماده استفاده شود و شاخ و برگ‌ها و پوشش طبیعی را از بین نبرند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: در صورت استفاده از سیگار، از انداختن باقی مانده سیگار به بیرون خودداری کنند چرا که موجب حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و پوشش گیاهی می‌شود.

او ادامه داد: خانواده‌ها باید وسایل اطفای حریق کوچک و سیار در ماشین‌های خود به همراه داشته باشند تا در صورت بروز حوادث بتوانند آتش را اطفا کنند.

مرادی حقیقی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه حریق با شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس حاصل فرمایند تا همکاران ما حضور یافته و حریق را اطفا کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه شهروندان باید پس از استفاده از آتش اطمینان حاصل کنند از خاموش شدن آتش و با استفاده از خاک و آب آتش را خاموش کنند تاکید کرد: در صورت بروز خطا و آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی برابر قانون مجازات‌هایی پیش بینی شده که قابل پیگیری است.

مرادی حقیقی ادامه داد: در فصل بهار دامدارانی که در مناطق قشلاقی حضور داشته اند برای کوچ به مناطق ییلاقی اقدام می‌کنند ابراز داشت: چوشش گیاهی در مناطق ییلاقی آماده بهره برداری نیست و دامداران باید بر طبق برنامه زمانبندی شده که توسط کارشناسان ما صورت گرفته وارد مناطق ییلاقی شوند.

۳۵ اکیپ در سطح استان از پایان سال گذشته و در ایام تعطیلات نوروز در عرصه‌های منابع طبیعی حضور داشته اند و از عرصه‌های طبیعی مراقبت می‌کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار