مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۳۶ گشت خودرویی و موتوری با ۱۳۴ نفر از نیروهای یگان حفاظت و منابع طبیعی و آبخیزداری امروز همزمان با سیزده بدر، تفرجگاه های طبیعی استان را رصد و کنترل می کنند.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 02 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا احمدی  اظهار داشت: ۱۲ تیم گشتی به علت ازدیاد جمعیت در تفرجگاه های حوزه شهرستان های ایلام و چوار مستقر می شوند.

وی افزود: هرچند به مردم توصیه می شود به علت شیوع کرونا روز ۱۳ فروردین در خانه های خود بمانند اما هیچ دستور و ابلاغیه رسمی از سوی ستاد کرونا مبنی بر انسداد جاده های منتهی به تفرجگاه ها دریافت نشده است.

احمدی یادآور شد: عمده راه های منتهی به تفرجگاه ها باز است اما برخی از راه های فرعی در مناطق حساس و ذخیره گاه های رویشی که خطر تخریب توسط گردشگران وجود دارد، مسدود شده است.

وی اضافه کرد: یک تفاهم نامه با فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راه استان ایلام منعقد شده است و در قالب این تفاهم نامه گشت های مشترک در طبیعت و میان کانون های جمعیتی انجام می گیرد و همچنین نیروهای پلیس راه هم در صورت مشاهده حمل انبوه هیزم یا گیاهان خوراکی و دارویی، فرد یا افراد متخلف را برای رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی معرفی می کنند.

وی با تاکید بر این نکته که برخورد مردم با طبیعت و رویشگاه ها مطلوب بوده است، از آنها خواست: در صورت رفتن به دامان طبیعت از چیدن بی رویه و انبوه گیاهان، شکستن شاخه یا قطع درختان و روشن کردن آتش خودداری کنند.

تجریان، ششدار، منجل، دالاب، تنگ حمام، دره ارغوان و تخت خان از جمله مهمترین تفرجگاه های طبیعی استان ایلام است که همه ساله جمعیت زبادی را در ایام تعطیلات نوروزی به سمت خود فرا می خوانند./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار