مستاجران و صاحب خانه‌ها باید اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه اسکان و مالکیت ثبت کنند.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 03 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سامانه ای طراحی شده که آدرس آن در پایگاه اینترنتی راه و شهرسازی وجود دارد و همچنین با عنوان سامانه املاک و اسکان نیز قابل جست و جو است. مالکان موظف هستند، آدرس و مشخصات ملک خود را در این سامانه ثبت و مستاجران هم باید مشخصات و وضعیت اسکان خود را در آن اعلام کنند.

صفایی فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز در این باره گفت: اگر اطلاعات صاحب خانه ها اشتباه ذکر شود تا هجده برابر هزینه اجاره سالانه یک واحد از مالک، جریمه و مالیات دریافت و اگر مستاجران نیز در سامانه یادشده ثبت نام نکنند یارانه شان قطع خواهد شد.

او افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شهروندان می توانند یک واحد اصلی در یک شهر و یک واحد فرعی در شهر دیگری داشته باشند اما اگر واحدهای دیگر آنان در سال بیش از صد و بیست روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات و جریمه خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز با بیان این که همگان موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان اعلام کنند، افزود: راه و شهرسازی از این طریق قابلیت شناسایی ظرفیت های اسکان را خواهد داشت و می تواند آن را به بازار عرضه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار