مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز گفت: برای نخستین بار در کشور ۱۳ میلیارد تومان از محل زکات مستحبی در این استان به امر مقدس مدرسه سازی اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 03 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد دلاوریان به فعالیت مرکز نیکوکاری اداره کل نوسازی مدارس البرز اشاره کرد و گفت: این میزان زکات مستحبی طی سه ماه پایانی سال ۹۹ برای ساخت مدرسه در استان البرز که با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زکات درمتعادل سازی وضعیت اقتصادی جامعه نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: حمایت خیرین از امر مقدس مدرسه سازی نقش موثری در تامین نیازهای آموزشی دارد.

دلاوریان  بیان داشت: یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد، زکات است که این موضوع مهم موجب شد تا مرکز نیکوکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس دراستان البرز فعال شود.

وی  با اشاره به اینکه این مرکز نیکوکاری به عنوان نخستین مرکز تخصصی زکات محور و نمونه در سطح کشور و استان البرز راه اندازی شده است، اضافه کرد: امیدواریم این حرکت در سال ۱۴۰۰ و سال های آینده بتوانند به عنوان بستری مهم دربخش تربیت فرهنگ زکات در استان ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۰ تا کنون به همت خیرین تعداد ۳۶۵ مدرسه با زیربنای ۲۵۱ هزارو۶۵۴ متر مربع و با بیش از چهار هزار کلاس درس  در البرز ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: در زمان حاضر تعداد ۴۸ پروژه آموزشی در قالب ۵۳۷ کلاس با اعتبار ۱۵۰میلیارد تومان در دست اجرا است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها: زکات ، مدرسه سازی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار