نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تشدید اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت اطلاع رسانی در خصوص موج جدید ویروس جهش یافته کرونا و همچنین لزوم استفاده از ماسک‌های استاندارد و پرهیز از حضور در اجتماعات، از جمله اقداماتی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 04 April 2021

هشدار، البرز به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک شد/ وضعیت بسیار نگران کننده است

به گزارش «تابناک البرز» عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ، با اشاره به گزارش‌ها و مصوبات ستاد ملی،گفت: در جلسه ستاد ملی مطرح شد که استان‌های البرز و ایلام وارد موج چهارم شیوع کرونا شدند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، البرز بار بزرگی از ترددها را متحمل شد و همچنین افراد بسیاری از این استان به سایر شهرستان ها سفر کردند و با بازگشت بخش عمده ای از آنها، بیماری شیوع بالایی پیدا کرده و با این روند تشدید نیز می شود.

شهبازی گفت: همچنین با افزایش ترددها، آمار تصادفات و جراحات و تلفات ناشی از آن نیز فزونی یافته و قابل مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیست.

وی افزود: وضعیت بسیار نگران کننده است و سرعت فراگیری در ویروس جهش یافته به مراتب بیشتر است از این رو باید تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با کسانی که با تست مثبت کرونا به سفر رفتند، برخورد قانونی جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان های استان از تعداد پیک اول فراتر رفته است.

شهبازی گفت: تشدید اعمال دستورالعمل های بهداشتی و ضرورت اطلاع رسانی در خصوص موج جدید ویروس جهش یافته کرونا و همچنین لزوم استفاده از ماسک های استاندارد و پرهیز از حضور در اجتماعات، از جمله اقداماتی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت البرز به شرایط قرمز نزدیک است بنابراین باید تمامی محدودیت های قانونی، اعمال شود.

استاندار البرز گفت: باید مراکز قرنطینه را نیز احصا کرده و نسبت به راه اندازی آنها اقدام کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت واحدهای بزرگ داروسازی استان برای واردات واکسن بهره برداری کنیم چراکه این واحدها دارای اعتبار و تعاملات بالا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار