معاون نظارت و پایش محیط زیست استان مرکزی، در پی شیوع افزایش بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماندها خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 07 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،" مهدی مصطفوی " با اشاره به احتمال افزایش پسماندهای بیمارستانی و عفونی خصوصا دستکش، دستمال کاغذی و ماسک با شروع پیک چهارم بیماری کرونا، افزود: رقم دقیقی از میزان افزایش این نوع پسماندها در دست نیست، زیرا روند بیماری متغیر است و میزان تولید این نوع پسماندها متناسب با شیوع بیماری بالا می‌رود.
وی با بیان اینکه افزایش این پسماندها باعث شده حساسیت‌ها بر شیوه دفن و مدیریت آنها بیشتر و نظارت‌ها جدی‌تر شود، ادامه داد: تمام بیمارستانهای استان به دستگاه اتوکلاو مجهز بوده و عملیات بی خطر سازی پسماند در آنجا انجام میشود و سایر پسماندهای پزشکی نیز پس از جمع آوری ، در ترانشه ای جداگانه دفن و از طریق آهک پاشی گندزدایی و عملیات خاک پوشانی انجام و نظارت کارشناسان محیط زیست بصورت مستمرو با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت تا کلیه ضوابط مربوط به چرخه مدیریت صحیح زباله‌های کرونایی از مرحله تولید تا دفع نهایی کاملا رعایت شود.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله دور انداختن دستکش ها و ماسک های مصرفی با ملاحظات زیست محیطی را از الزامات مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: از شهروندان تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری کنند.
مصطفوی با اشاره باینکه رها کردن این پسماندها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا میشود تاکید کرد: مردم حتما باید این نوع زباله‌ها را در کیسه قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار