رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ورود دام‌های عشایر به مراتع مناطق ییلاقی استان را تا آخر فروردین ممنوع عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 10 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد حیدری با بیان اینکه بر اساس تقویم رسمی کوچ، عشایر و روستاییان دامدار تا 30 فروردین حق ندارند دام‌های خود را در مراتع مناطق ییلاقی استان به چرا ببرند، گفت: ورود دام قبل از این زمان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد می شود.

حیدری با بیان اینکه امسال به دلیل کم بودن میزان بارندگی‌ها مراتع وضعیت خوبی ندارند، گفت: ورود زودهنگام دام های عشایر می تواند به مراتع آسیب وارد کند، چون هم اکنون گیاهان در مرحله رشد بوده و با ورود دام های عشایر احتمال لگدکوب شدن گیاه خیلی زیاد است، لذا ورود زودهنگام دام به مراتع مناطق ییلاقی می تواند ضعیف‌تر شدن پوشش گیاهی این مراتع را در پی داشته باشد.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با تشریح وضعیت مراتع استان از نظر پوشش گیاهی، تصریح کرد: استان کرمانشاه حدود 1.2 میلیون هکتار مرتع دارد که بیش از 160 هزار هکتار از مراتع این استان متراکم بوده و وضعیت خوبی دارند.

حیدری ادامه داد: بیش از 470 هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه از نظر پوشش گیاهی نیمه متراکم بوده و بیش از 550 هزار هکتار دیگر فقیر هستند.

حیدری با بیان اینکه در مراتع استان سالانه بین 270 تا 300 هزار تن علوفه خشک تولید می شود، گفت: زندگی 61 هزار خانوارِ دامدار در استان کرمانشاه مستقیما با مراتع در ارتباط است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار