مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين المللي پيام اعلام كرد كه در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان توليد، پشتيباني و مانع زدايي نامگذاري شده، مناطق ويژه اقتصادي طبق قانون بودجه ١٤٠٠ از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف كه تحقق این مهم مناطق ویژه کشور را نسبت به مناطق آزاد تجاری متمایز میکند.
کد خبر: ۹۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 12 April 2021

اولويت مناطق ويژه نسبت به مناطق آزاد با مصوبه معافيت ماليات بر ارزش افزوده در بودجه ١٤٠٠

به گزارش «تابناک البرز» نادر ثناگو مطلق با بيان اينكه اين معافيت موجب رونق سرمايه گذاري در مناطق ويژه مي شود گفت: با توجه به مفاد بند چهار ماده ٥٢ قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب سال ٨٧ و تمديد آن در سال ٩٩ توسط مجلس شوراي اسلامي مناطق ويژه اقتصادي از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند.

وي اضافه كرد: لازم به ذكر است كه مطابق بند(ت) از تبصره ٦ قانون بودجه ١٤٠٠ تنها مناطق آزاد تجاري - صنعتي مشابه سرزمين اصلي مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده خواهند بود.

ثناگو مطلق خاطر نشان كرد: بر همين اساس مناطق ويژه اقتصادي كشور از جمله پيام كماكان ازشمول ماليات بر ارزش افزوده مستثني هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مزيت هاي معافيت از ماليات بر ارزش افزوده گفت: با بهره مندي از اين معافيت، قيمت تمام شده كالا براي كالاهاي صادرات محور و خدمات كاهش و قابليت رقابت با كالاهاي خارجي نيز افزايش مي يابد.

وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين مصوبه در كنار فعاليت هاي زير ساختي كه هم اكنون در منطقه ويژه اقتصادي پيام به صورت جدي در حال انجام است مي توان شاهد حضور هر چه بيشتر سرمايه گذاران كه موجب رونق توليد و اشتغال هر چه بيشتر مي شود باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار