معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: استفاده از انرژی پاک نقش موثری در توسعه زیر ساخت ها و به حرکت در آوردن چرخه تولید استان دارد .
کد خبر: ۹۵۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 14 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» استان البرز از حدود پنج سال پیش پروژه های متعددی با کمک بخش خصوصی در زمینه انرژی های نو و خورشیدی آغاز کرده و در این زمینه قراردادهایی با چند شرکت خصوصی منعقد شده است.

برخی از این پروژه ها در شهرستان های مختلف استان البرز به نتیجه رسیده و بخش دیگر در حال انجام است .

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیش از ۴۸ شرکت  متقاضی تولید انرژی برق از پنل خورشیدی هستند که از این تعداد فعالیت ۱۸ شرکت آن ها تائید شده است.

 شاهمرادی افزود: استفاده از انرژی پاک می تواند نقش موثری  در توسعه زیر ساخت های البرز برای به حرکت در آوردن چرخه تولید در شهرک های صنعتی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: سه سال پیش شورای برنامه ریزی توسعه استان مصوب کرد زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای راه اندازی پنل های خورشیدی در دستور کار قرار گیرد که اختصاص این وسعت به انرژی پاک در کشور بی سابقه است. 

شاهمرادی افزود : ۱۵ شرکت برای عقد قرارداد و تامین زمین به وسعت  ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز معرفی شده اند  که با راه اندازی پنل های خورشیدی هر شرکت در مجموع  ۲۷۵مگاوات  برق تولید خواهد کرد.

او گفت: برای تسهیل مشکلات جلسه ای با حضور تمام شرکت ها ودستگاه های مربوطه استانی وکشوری از جمله سازمان انرژهای تجدید پذیر برگزارشد  که تاکنون به تعدادی از شرکت ها زمین واگذار شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار