رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به مشکلات اقتصادی جاری و توجه به جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های شاخص شهری گفت: در سال جاری هیچ ردیف مالی برای کمک به شهرداری‌ها تخصیص داده نشده است و صرفاً این نهادها را به دریافت عوارض برای اجرا و پیشبرد برنامه‌های خود متکی کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 14 April 2021

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان ضمن تأکید بر مشارکت و تعامل نهادهای درگیر در مدیریت شهری اظهار کرد: لازمه اجرای پروژه‌های شاخص شهری و درواقع وظایف ذاتی شهرداری‌ها، یاری و تعامل سایر نهادهای همسو در این حوزه است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری قم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود با عنایت به اولویت‌های مدنظر تبیین شده است، اما در این میان عدم تخصیص بودجه به شهرداری‌ها در سال 1400 نکته قابل‌تأملی است.

اخوان با اشاره به قطع‌ کمک‌های اندک مالی دولت اظهار کرد: در سال جاری هیچ ردیف مالی برای کمک به شهرداری‌ها تخصیص داده نشده است و صرفاً این نهادها را به دریافت عوارض برای اجرا و پیشبرد برنامه‌های خود متکی کرده است.

وی افزود: شهر مقدس قم با جایگاه خاصه خود و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تغییر مناسب در این مرکز شیعی، نیازمند توجه مناسب و نگاه ملی به آن است، با توجه به همین انتظارت، تکیه‌بر دریافت عوارض و اجرای پروژه‌های شاخص قطعاً امکان‌پذیر نخواهد بود.

اخوان با اشاره به افزایش هزینه‌های شهرداری‌ها اظهار کرد: در حال حاضر سالانه بالغ‌بر 400 میلیارد تومان صرفاً برای نگهداری فضای سبز و جمع‌آوری زباله هزینه می‌شود، در این میان افزایش هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل و ... امکان رسیدن به نقطه مطلوب در اجرای این پروژه‌ها را محدود کرده است.

وی ادامه داد: کلید توسعه قم توجه به سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار در راستای اجرای پروژه‌های شاخص مدنظر مدیریت شهری است، که این مهم با توجه به وضعیت اقتصادی موجود موردتوجه شورای اسلامی شهر بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار