استاندار سمنان از قول مساعد گروه صنعتی مپنا برای مشارکت در ابر پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 14 April 2021

چراغ سبز مپنا به ابر پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی ایران

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در حاشیه آیین رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی کشور در شهمیرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی یک ابرپروژه مهم برای استان و کشور است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی گلایه‌ها از بانک‌ها گفت: نظام بانکی در این شرایط  در حد بضاعت خود همراهی‌های خوبی با تولید و صنعت و رفع موانع تولید در استان داشته است به طوری که استان سمنان هم در پرداخت تسهیلات رونق تولید و هم تسهیلات بند الف حائز رتبه های اول و دوم در کشور شده است.
وی با بیان اینکه البته گاه شاهد سخت‌گیری‌هایی گاه غیرضرور از سوی بانک ها بودیم ادامه داد: این مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که بانک ها برای اطمینان از بازگشت منابع خود، ناچار به وصول وثائق هستند.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت بالای بازار سرمایه برای تامین اعتبار واحدهای بزرگ گفت: بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی باید برای استفاده بیشتر از ظرفیت بالای بازار سرمایه برای تامین منابع مالی استفاده کنند. ضمن اینکه در این بازار هم با شفافیت بیشتری روبرو هستیم و هم امکان نظارت‌های شفاف بیش از پیش فراهم است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید حائز رتبه دوم کشور شده افزود: بانک‌های استان همکاری خوبی با ستاد رفع موانع تولید در استان داشتند البته برخی بانک های غیردولتی به همه تعهدات خود در این ستاد عمل نکردند و تنها به 45 تا 55 درصد از تعهدات خود عمل کردند وگرنه این ستاد می‌توانست گام های بلندتری در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بردارد.

آشناگر با اشاره به رتبه اول استان سمنان در پرداخت تسهیلات بند الف گفت: این تسهیلات ، جدا از تسهیلاتی است که بانک ها از منابع داخلی خود به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان پرداخت کردند و همین ها به روشنی گویای این است که بانک ها همراهی خوبی در این بخش داشتند. البته توقع از بانک ها که توقع به حقی نیز هست، بیشتر از این‌ها است.

وی از رشد 400 میلیارد تومانی تسهیلات سال گذشته در قیاس با سال قبل از آن خبر داد و گفت: همچنین میزان تسهیلات اعطایی سال 98 نیز در قیاس با سال قبل از آن رشد بالایی داشته است.

استاندار سمنان از تلاش برای تثبیت اشتغال موجود در استان خبر داد و گفت: هدف نخست ستاد رفع موانع تولید، تثبت اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری کارگران و در گام بعد ایجاد اشتغال جدید بوده است.

آشناگر همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نیاز کارخانه آریاترانسفو به نیروی ماهد و عدم تامین آن در استان گفت: البته اولویت با نیروی ماهر بومی است اما واحدهای تولیدی و صنعتی به دنبال کارگر و نیروی ماهر و فنی هستند و بدیهی است که اگر نتوانند آن را در داخل استان تامین کنند بناچار از ظرفیت نیروی‌های دیگر مناطق بهره می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این رویه از خصوصیات استان های توسعه یافته است افزود: استان‌های توسعه یافته‌ای مثل سمنان در تامین اشتغال کشور نقش ایفا می‌کنند کما اینکه امروز چه در شهرستان گرمسار که با رشد جمعیت 5.8درصدی روبرو است و چه در این واحد صنعتی بزرگ در شهمیرزاد شاهد چنین رویه‌ای نیز هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه بخشی از نیاز کاری در استان از سوی استان های شمالی و مرکزی تامین می شود افزود: البته آمدن این نیروی کار به استان، به بهبود شاخص‌ها در استان نیز کمک می‌کند. همچنانکه که شاهدیم که به واسطه رشد صنعت در غرب استان شاخص رشد جمعیتی به 5.8 درصد می‌رسد و این در حالی است که میانگین کشوری این شاخص 1.7 درصد است.

این مقام ارشد اجرایی از تلاش برای حمایت از بخش تولید و صنعت در استان خبر داد و گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف و از جمله در بخش صنعت برخوردار است و هشت استان همجوار با استان نیز از مزایای این توسعه بهره مند خواهند شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار