ساعات خونگیری در ماه رمضان در مرکز انتقال خون مرکز خواجوی اصفهان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 14 April 2021
سرپرست انتقال خون استان اصفهان، ذخیره بانک خون این استان را در حدود ۶ روز بیان کرد وگفت: ذخیره بانک خون استان ضروری است بیش از ۷ روز باشد، نرمال بودن ذخیره بانک خون استان مشروط بر ادامه مراجعه افراد اهدا کننده است و حضور پیوسته آن‌ها سبب حفظ وضعیت مطلوب ذخیره بانک خون می‌شود همچنین به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز داریم.
علی فتوحی افزود: ساعت کاری مرکز انتقال خون خواجو در ماه رمضان از ساعت ۸ تا ۲۲ است و درخواست لغو منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون در میدان خواجو به نیروی انتظامی داده شده است.
وی درخصوص آمار مراجعه‌کنندگان و اهداکنندگان خون در استان هم گفت: آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون کاهش یافته است و روزانه حدود ۴۵۰ نفر برای اهدای خون و پلاسما مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.
سرپرست انتقال خون استان اصفهان، مصرف خون و فرآورده‌های خونی به ویژه برای بیماران تالاسمی را نیازی همیشگی دانست و گفت: با اطلاع رسانی می‌توان به فرهنگسازی در زمینه اهدای خون و فرآورده‌های خونی کمک کرد، نباید فراموش کنیم که در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و مراکز درمانی به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، روند اهدای خون باید مستمر باشد تا با وضعیت بحرانی برای ذخیره خون مواجه نشویم.
علی فتوحی افزود: از اهدا کنندگان درخواست می‌شود تا با مراجعه به وب سایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.ir برای دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون مراجعه کنند تا از تجمع افراد در بحران کرونا جلوگیری شود.
وی گفت:در ماه مبارک رمضان ساعت کاری مرکز انتقال خون خواجو از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب خواهد بود و به صورت یکسره آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستیم و ساعت کاری دیگر مراکز انتقال خون همچون قبل است.

علی فتوحی با تاکید بر اینکه اهدای خون روزه را باطل نمی‌کند، گفت: در ماه مبارک رمضان بهتر است اهدای خون در ساعات صبح انجام شود و افراد در طول روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار