مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت انواع گندم و جو رفته بود که پیش بینی می شود با روند موجود عملکرد مزارع بسیار ناچیز باشد.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ 15 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛عباس پیری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : علیرغم اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ میزان قابل توجهی بارندگی داشتیم اما به دلیل عدم پراکنش نامناسب بارشها خصوصا در مقاطع حساس رشد، رویشی و زایشی گیاه متاسفانه تنش های شدیدی به مزارع وارد آمد،بطوریکه کمبود و عدم بارندگی‌های بهاره باعث ایجاد خساراتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی به کشاورزی شهرستان شده است.

وی افزود: چنانچه این روند پراکنش نامناسب که پیش بینی می شود در سال جاری ادامه داشته باشد اکثر مزارع غیرقابل برداشت خواهند شد.

پیری ادامه داد: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت انواع گندم و جو رفته بود که پیش بینی می شود با روند موجود عملکرد مزارع بسیار ناچیز باشد.

وی تصریح کرد: همانند سنوات گذشته ۴ مرکز خرید گندم (۳ مرکز در بخش کلات مورموری و یک مرکز در بخش مرکزی) فعال و گندم مازاد کشاورزان با نرخ مصوب دولتی که تا این لحظه هر کیلوگرم ۴ هزار تومان است، خریداری می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با برآورد میزان خسارات وارده ناشی از خشکسالی توسط کارشناسان امر مکاتبات و پیگیری های لازم از طریق نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی وسایر مسئولان ذیربط انجام گرفته و خواستار جبران بخشی از خسارات از جمله پرداخت خسارت، تمدید و امهال تسهیلات و تامین علوفه دامداران شده که امید است این مهم محقق و کمکی به کشاورزان منطقه کرده باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار