رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از تمدید اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 15 April 2021

برای ترخیص «موتورسیکلت‌های رسوبی» چه باید کرد؟

به گزارش «تابناک البرز» موتورسیکلت های رسوبی به آن دسته از وسایل نقلیه گفته می شود که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ به دلیل ارتکاب تخلف توسط پلیس توقیف و به توقفگاه انتقال داده شده است.

سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت های رسوبی توقیفی می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از جمله؛ سند مالکیت (برگ سبز) کارت موتورسیکلت، سند کارخانه سازنده و بیمه نامه شخص ثالث، موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

وی خاطرنشان کرد که در این طرح ویژه، موتورسیکلت هایی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، می توانند با سپردن تعهدنامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان اخذ بیمه نامه شخص ثالث ، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی افزود : پیش تر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح تاپایان سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به اقدام مالکان و راکبان برای آزادسازی موتورسیکلت ها از توقفگاه ها و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تا اطلاع بعدی تمدید شد.

شرق در خصوص هزینه نگهداشت وسایل نقلیه در پارکینگ ها یادآور شد: معیار هزینه نگهداشت در پارکینگ ها مصوبه هیات وزیران در سال ۹۴ می باشد.

شرق در خصوص جرایم تخلفات این موتورسیکلت ها بیان داشت : مالکان این نوع موتور سیکلت ها فقط با پرداخت اصل خلافی اولیه می توانند نسبت به ترخیص اقدام نمایند و در صورت عدم پرداخت پس از تقسیط یکساله و ارائه مدارک لازم از طریق دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام نمایند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: این طرح ترخیص مشمول موتورسیکلت های رسوبی بوده و فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در اجرای دستورات مقام قضایی توقیف شده اند پس از مراحل مربوطه درفرایند ترخیص این دستورالعمل قرارمی گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار