بعد از اینکه اخبار مربوط به تزریق واکسن کرونا در برخی مناطق کشور به افرادی که جزو گروه‌های اولویت‌دار نبوده‌اند منتشر و مشخص شد برخی مدیران به قول عامیانه برای تزریق واکسن زیرآبی رفته‌اند؛ این موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی البرز جویا شدیم که آیا چنین اتفاقی در البرز هم ممکن است رخ داده باشد یا خیر؟
کد خبر: ۹۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 18 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن کرونا به گروه‌های اولویت‌دار استان اظهار کرد: تا پایان هفته واکسیناسیون کل کادر بهداشت و درمان استان به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: در کنار کادر بهداشت و درمان، بخشی از از گروه‌های آسیب پذیر مثل سالمندان و پاکبانان نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون گزارشی مبنی بر تزریق واکسن به افرادی غیر از گروه‌های هدف اولویت‌دار دریافت کرده‌اید، گفت: همکاران حوزه بهداشت با تشکیل تیم‌های واکسیناسیون، با نظارت کامل و پس از احراز هویت افراد، واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

بابایی افزود: واکسن‌ها به هیچ عنوان در اختیار بخش‌های دولتی یا خصوصی قرار نمی‌گیرد و مستقیماً بر مبنای لیست از طریق تیم همکاران بهداشت تزریق می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: واکسن به صورت مستمر به کشور وارد می‌شود و بر اساس همین واردات، سهمیه‌هایی به استان‌ها تعلق می‌گیرد و بر اساس اولویت بندی به جامعه هدف تزریق می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به پر شدن ۱۰۰۰ تخت کرونایی استان، گفت: در آخرین جلسه ستاد کرونای استان مقرر شد بیمارستان‌های خصوصی ۵۰ درصد تخت‌های خود را به بیماران کووید اختصاص دهند.

بابایی ادامه داد: آمار ابتلا به کرونا در البرز در مقایسه با پیک‌های قبلی بی سابقه است ولی متاسفانه مردم آن طور که باید و شاید مساله را جدی نمی‌گیرند و مثل شرایط عادی رفتار می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شیب صعودی کرونا را کنترل کنیم، باید میزان رعایت مردم به بالای ۹۰ درصد برسد این در حالی است که در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی حدود ۷۵ درصد رعایت می‌شود و با این اوصاف چشم اندازی برای کنترل بیماری نمی‌توان داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار