استاندار البرز با اشاره به تعطیلی کسب و کارها به علت شیوع موج چهارم کرونا در استان ، از شهرداری خواست ، هزینه عوارض واحدهای صنفی را پس از گذشت سه ماه از زمان تعطیلی بدون اعمال جریمه دیرکرد دریافت نمایند.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 06 May 2021

️به گزارش «تابناک البرز» عزیز اله شهبازی  در نشست ستاد مقابله با کرونا  استان البرز گفت: شهرداری ها مکلف هستند تا به این موضوع توجه ویژه داشته باشند چرا که واحدهای صنفی به علت شیوع موج چهارم کرونا دچار آسیب شدند.

وی ادامه داد: همراهی و همکاری واحدهای صنفی با ستاد مقابله با کرونا در استان البرز ستودنی است  چرا که حجم گسترده ای از مشاغل صنفی به خاطر مهار کرونا در البرز دست از کار کشیدند.

استاندار البرز گفت : اتاق اصناف استان و روسای اتاق‌های شهرستان های البرز نهایت همکاری را برای اعمال مصوبات ستادهای استانی و ملی دارند.

شهبازی  بیان داشت : شرایط البرز با استان های دیگر قابل مقایسه نیست اما از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون اصناف استان بیشترین همکاری را برای توقف بیماری داشته اند و طی بازدید های مستمر میدانی می توانم بر این همکاری دلسوزانه در استان گواهی بدهم.
وی افزود: روند اجرای محدودیت ها از سوی اصناف شگفتی ساز بوده و برای بسیاری باور کردنی نیست  اما این قشر با تبعیت گسترده از مصوبات ستادهای استانی و ملی گام موثری در مهار کرونا برداشتند.

استاندار البرز گفت: ایجاد بسترهای سلامت و امنیت ۲  مقوله مهم و اساسی است که باید مورد توجه جدی مسوولان استان قرار گیرد.

شهبازی از  معاونان هماهنگی امور اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی خواست بیش از پیش به مطالبات اصناف استان توجه کنند.

وی با بیان اینکه  ایجاد بسترهای سلامت و امنیت ۲ مقوله مهم و اساسی است که باید مورد توجه جدی مسوولان استان قرار گیرد، ادامه داد: از معاونین هماهنگی امور اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی به جد انتظار دارم که مدافع حقوق اصناف البرز باشند.

استاندار البرز گفت: درخواست خود را برای فعالیت مشاغل گروه ۲ در البرز مطرح می‌کنیم چرا که تمامی اصناف استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در این شرایط خاص در اولویت امور خود قرار داده اند و طی این ۱۴ ماه نهایت همکاری را داشته اند.

وی افزود: البته پیرو این مکاتبه، پیگیری‌های مجدانه و ارائه گزارش از سوی معاونان هماهنگی امور اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی جهت تسریع در اعمال این امر مهم خواهیم داشت.

شهبازی افزود: آن چه که باعث رنج برخی واحدهای صنفی می‌شود عدم عدالت و انصاف در تعطیلی‌ها است چرا که بسیاری از صنوف بیشترین همکاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را با کمترین مراجعه دارند ولی تعطیل هستند.

استاندار البرز گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که ۷۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که این خبر بسیار مسرت بخش است از این رو باید فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا مکاتبه لازم را جهت تخصیص مقدار متناسب واکسن به استان را داشته باشد.

وی گفت:  با توجه به اینکه تعدادی از کارکنان و مسوولان قضایی استان در جریان رسیدگی به حجم بالای پرونده ها  و مراجعه مردم دچار بیماری کووید ۱۹ شده اند، طی مکاتبه ای از ستاد ملی تقاضا داریم که واکسیناسیون کارکنان دستگاه قضایی استان را در اولویت قرار دهند.

استاندار البرز افزود: در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی، افرادی هستند که در معرض خطر قرار دارند که باید به مرور در اولویت‌های ابتدایی قرار گیرند.
 در این نشست مصوب شد که عوارض شهرداری های استان از کسبه و اصناف  سه ماه پس  از تعطیلی‌های کرونا بدون هیچ گونه جریمه  پرداخت شود.

درنشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز ، وضعیت شیوع این ویروس به صورت ویدئو کنفرانسی در هفت شهرستان تابعه استان بررسی شد.

استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار