رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فردی که با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تبلیغ فال و فروش طلسم می کرد، با هوشیاری کارشناسان پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 08 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط ماموران این پلیس کانال تلگرامی با 20 هزار عضو با محتوای فال تاروت ، جادو و طلسم نویسی مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: کاراگاهان پلیس فتا با اقدامات فنی و اطلاعاتی بر روی کانال فوق و استفاده از تاکتیک های سایبری متهم را در منطقه غرب استان البرز مورد شناسایی قرار دادند و پس از اخذ دستور مقام قضایی وی را دستگیر کردند، متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی می شد، ولي درادامه زمانيکه با مستندات و ادله جرم مواجه گرديد لب به اعتراف گشود و اعلام داشت چندی پیش با راه اندازي کانالی در تلگرام اقدام به انجام تبليغات واهي فال وفروش طلسم و جادو کردم و از این طریق کسب درآمد می نمودم.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت : با توجه به ساده لوحی و باورهای انحرافی در برخی از شهروندان، یکی از دست آویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، تبلیغ رمالی و دعانویسی های ساختگی می باشد.

این مقام مسئول گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎‎//www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی به همکاران ما اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار