مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: عمده نقاط بحرانی حریق استان در شهرستان کرج محدوده سد امیرکبیر به پایین واقع شده است و شامل بخش‌هایی از آتشگاه، نوجان، دوروان، آدران، خور و سیجان می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 22 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» حامد فرضی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک مورد حریق در عرصه‌های طبیعی استان اتفاق افتاده، اظهار کرد: این حریق در حدود ۱۵۰۰ متر از اراضی شهرستان اشتهارد اتفاق افتاد که با عکس العمل به موقع اطفاء شد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی حریق استان ادامه داد: هرچند این نقاط به واسطه ویژگی خاص جغرافیایی البرز پراکندگی زیادی دارد ولی طی سال‌های گذشته اقدامات لازم برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

وی افزود: عمده نقاط بحرانی حریق استان در شهرستان کرج محدوده سد امیرکبیر به پایین واقع شده است و شامل بخش‌هایی از آتشگاه، نوجان، دوروان، آدران، خور و سیجان می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های استان هم نقاط بحرانی مشخص شده و به صورت مستمر هم از طریق جوامع محلی و هم از طریق اکیپ‌های سیار یگان حفاظت منابع طبیعی پایش می‌شود.

فرضی ادامه داد: گروه‌های مردمی در روستاها هم آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با وقوع حریق قبل از رسیدن نیروهای یگان، برای اطفاء حریق اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با کمبود جدی نیرو مواجه است، گفت: علی رغم این محدودیت‌ها جوامع محلی، همیاران طبیعت و گروه‌های مردم نهاد به عنوان بازوی منابع طبیعی عمل کرده و بخشی از این محدودیت را جبران می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به وضعیت تجهیزات اطفاء حریق در استان توضیح داد: وضعیت تجهیزات در حد وسع استان البرز بد نیست ولی باز هم نیاز به خریداری تجهیزات جدید داریم تا در صورت وقوع اتفاق با سرعت عمل بیشتری اقدام کنیم.

فرضی افزود: بخشی از تجهیزات اطفاء حریق مثل آتش کوب در اختیار دهیاری‌ها و جوامع محلی قرار گرفته تا در صورت وقوع حادثه تا رسیدن نیروهای یگان اقدامات اولیه اطفاء را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار