مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در آستانه فصل تابستان ضمن اشاره به عناوین هر روز از این هفته، برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۷۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 22 June 2021
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در آستانه فصل تابستان ضمن اشاره به عناوین هر روز از این هفته، برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب را تشریح کرد.

به گزارش تابناک همدان، حمید عزیزی متواضع، با بیان اینکه هفته نخست تیر ماه هر سال - یکم تا هفتم تیرماه - با عنوان هفته‌ی "صرفه جویی در مصرف آب و انرژی" نام گذاری شده است، گفت: درراستای تبیین مدیریت مصرف آب و با توجه به کاهش نزولات جوی و شرایط خاص ایجاد شده در استان، اجرای برخی برنامه‌ها در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هریک از ایام این هفته با عناوینی خاص نام گذاری شده است عنوان کرد: نخستین روز از این هفته به نام"مدیریت مصرف آب و خانواده" با هدف فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شده است.

عزیزی متواضع افزود: تقدیراز مشترکان کم‌مصرف خانگی و کشاورزی آب و برق و معرفی به رسانه ها، دعوت از کودکان، نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب ویژه برنامه کودکان و نوجوانان در رسانه ملی و نصب پیام‌های هشداردهنده و آگاهی بخش در بوستان‌ها، ایستگاه‌های مترو و سایر مراکز رفت و آمد مردم از جمله برنامه‌های روز نخست می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه "مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه" عنوان دومین روز از این هفته می‌باشد، اظهارداشت: برگزاری جلسه هماهنگی مشترک در قالب شورای انسجام بخشی استان با مدیران شبکه‌های استانی به منظورتولید و پخش برنامه‌های مرتبط با مدیریت بهینه مصرف آب وارسال آمار و اطلاعات وضعیت منابع آب به رسانه‌ها را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دومین روز از این هفته اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سوم تیر ماه سومین روز از ایام این هفته است، عنوان کرد: "مدیریت مصرف آب، صنعت، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی" عنوان در نظر گرفته شده برای این روز است ضمن اینکه معرفی تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی و ارایه محصولات تولیدی آنها، تقدیر از صنایع، سازمان و موسسات دولتی و غیر دولتی که به طور موثر مصارف آب و انرژی خود را کاهش داده‌اند، ارسال اطلاعات مفید و کاربردی درمورد شیوه‌های بهره وری مناسب در مصرف آب و انرژی به صنایع و استفاده از پیام‌های مرتبط با مدیریت بهینه مصرف آب ازجمله برنامه‌های‌ای روز می‌باشد.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی و آموزش همگانی آبفای استان همدان با بیان اینکه" مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی" عنوان چهارمین روز از هفته صرفه جویی است گفت: گنجاندن مفاهیم مرتبط با مصرف بهینه آب و انرژی در برنامه‌های مذهبی رسانه‌های جمعی وآگاهی دهی و اطلاع رسانی درخصوص فرهنگ پرهیز از اسراف در قالب مفاهیم دینی در تبلیغات محیطی به عنوان برنامه‌های این روز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: "مدیریت مصرف آب، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین" عنوان پنجمین روز از هفته صرفه جویی است.
وی ضمن بیان برخی برنامه‌های این روز، گفت: جایگزین کردن پساب در مصارف آب در حوزه خدمات شهری و روستایی، معرفی و تقدیر از خیرین در حوزه آب ومعرفی طرح‌های اجراشده با مشارکت مردم در رسانه‌ها نیز از جمله برنامه‌های این روز می‌باشد.

عزیزی متواضع "مدیریت مصرف آب، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست"را عنوان ششمین روز از این ایام اعلام کرد و اظهارداشت: برپایی ایستگاه‌های اطلاع رسانی و پخش پیام‌های هشداردهنده در سطح شهر‌ها و روستاها، برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای جلوگیری از آلوده‌کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی، اطلاع‌رسانی‌در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه نوین جمع آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی، نصب پیام‌های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح‌های فاضلاب در سطح شهر‌ها و روستاها، اطلاع رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی از برنامه‌های در نظر گرفته این روز می‌باشد.

وی در نهایت با بیان اینکه "مدیریت مصرف آب، اقتصاد و حقوق شهروندی" عنوان آخرین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب است گفت: برهمین اساس اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت آب و قیمت تمام‌شده آن ومقایسه با سایر کشورها، نصب و انتشار پیام‌های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)، برگزاری میزگرد‌های رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی) وتهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی از برنامه‌های درنظر گرفته شده است.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار