تابناک-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن اعلام برنامه های هفته قوه قضاییه از ثبت 97 درصد اراضی ملی و تثبت مالکیت 67 درصد آن ها در استان و همچنین تشکیل ۶ پرونده تخلف انتخاباتی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 22 June 2021

برنامه های هفته قوه قضاییه در هرمزگان اعلام شد/97 درصد اراضی ملی هرمزگان ثبت و 67 درصد آن ها تثبیت مالکیت شده است/ ۶ پرونده تخلف انتخاباتی در دستگاه قضایی هرمزگان تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه السلام و هفته قوه قضاییه اظهار داشت: علی رغم بیماری کرونا و سختی کار همکاران ما کارها را به خوبی در ایام کرونایی پیش بردند و اجازه ندادند بیماری کرونا حتی برای یک لحظه رکود در کار ایجاد کند لذا همکاران ما شب ها هم در مجتمع های قضایی کار خود را ادامه دادند.

وی افزود: هفته قوه قضاییه که از امروز شروع شده است برنامه ریزی هایی کرده ایم تا برنامه هایی را اجرا کنیم و امروز در اولین برنامه بحث سرکشی از زندان ها را داشتیم و در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان 21 فقره پابند الکترونیکی به زندانیان واجد شرایط وصل شد.


رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: دادگستری هرمزگان به طور جد این موضوع را در دستور کار قرار داده است و تاکنون بالغ بر 90 دستگاه پابند برای زندانیان واجد شرایط نصب شده است.

وی برنامه های هفته قوه قضاییه را در هرمزگان افتتاح نمایشگاه عکس انقلاب در محدوده دادگستری استان، بازدید از مراکز تولیدی و کارخانه ها، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، نشست با مسئولین محیط زیست استان، سرکشی از مراکز قضایی و افتتاح ساختمان شورا حل اختلاف رودان دانست.


صالحی عنوان کرد: دادگستری استان هرمزگان در اکثر شاخص های قوه قضاییه رتبه اول و یا برتر را کسب کرده است؛ دادگستری هرمزگان از لحاظ میانگین مانده، کاهش میزان متوسط اوقات رسیدگی، نداشتن شعب نامتعارف، ابلاغ الکترونیکی، کاهش میزان پرونده ورودی، ابلاغ الکترونیکی، شاخص های سازمان زندان ها، طرح تکریم مراجعان، اجرای قانون حد نگاری، برخورد با جرایم خاص و خشن و رسیدگی به پرونده ها در رتبه اول و برتر کشوری قرار دارد.


رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: از حیث رسیدگی از تیر ماه 99 تا پایان اردیبهشت امسال 246 هزار و 855 فقره پرونده در استان هرمزگان رسیدگی شده است که با مختومه شدن 253 هزار و 813 پرونده در مراکز قضایی استان آمار فوق العاده ای رقم زده شده است.


صالحی با اشاره به اجرای طرح حد نگاری اراضی ملی تصریح کرد: معادل 97 درصد کل اراضی ملی استان هرمزگان حد نگاری شده است و از این بین مقدار 67 درصد تثبت مالکیت شده است به این معنا که سند تک برگ برای دولت صادر شده است.

وی با بیان اینکه کلیه موارد دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می شود، تصریح کرد: این عمل با توجه به شیوع کرونا و تسهیل در زمان رسیدگی صورت گرفته و سبب افزایش و سرعت رسیدگی و دادرسی به پرونده های زندانیان می شود و حتی ۱۱ مورد با خارج کشور از جمله امارات و افغانستان صورت گرفته است.
صالحی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط آنلاین بین زندانیان و خانواده اش برای نخستین بار در استان هرمزگان در سامانه قوه قضاییه صورت گرفت، عنوان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، سهولت در دیدار زندانیان با خانواده ها را به همراه دارد.
وی ادامه داد: نوبت دهی الکترونیک برای صرفه جویی در وقت شهروندان و هم رعایت نظم در دستور کار قرار گرفته است که کوجب رضایت مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه توسعه اماکن قضایی در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: با تلاش همکارانم مرکز ماده ۱۶ راه اندازی و معتادان سطح شهر جمع آوری و به مرکز بازپروری منتقل می شوند و حتی ظرفیت این مرکز افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ فروند کشتی و شناور لنج صیادی کشتی ترال در استان هرمزگان طی دوسال گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد: هم به نیروی دریایی سپاه، هم ارتش و هم دریابانی اطلاع داده ایم که شناورهایی با صید ترال توقیف شود و پرونده تخریب زیست محیطی تشکیل و رسیدگی می شود.
صالحی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن برنج در این مدت با دستور قضایی ترخیص شد، خاظرنشان کرد: ترخیص کالاهای اساسی کشور در گمرکات هرمزگان نیز برای مقابله با کمبودهای بازار در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی صورت گرفت.
وی ادامه داد: از بیکاری ۵ هزار نیرو ممانعت کردیم و از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی با دستورات دستگاه قضایی هرمزگان جلوگیری شد.
عالی ترین مقام قضایی با اشاره به اینکه ۶ کشتی حامل سنگ آهن قاچاق را توقیف کردیم، بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید از خام فروشی و قاچاق جلوگیری کنیم که در همین راستا با این ۶ کشتی برخورد شد.
وی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر بندرعباس بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر با ورود دستگاه قضایی برطرف شد، افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی و احذ مالیات در داخل استان هرمزگان بنگاه های اقتصادی نیز ورود جدی داشتیم و پای منافع و حقوق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم.
صالحی با اشاره به اینکه در سراسر استان هرمزگان از ماه گذشته به منظور مقابله با جرائم، شعب ویژه انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شد، عنوان کرد: در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار