معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۳ تانکر حامل مواد شیمیایی و مشتقات نفتی از ابتدای امسال تاکنون در محورهای مواصلاتی استان واژگون شده است.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 23 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، اقبال حمیدی یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی استان را واژگونی تانکر‌های سوخت در استان اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد ۱۳ مورد واژگونی تانکر‌های حامل مواد سوختی در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه محور سنندج - مریوان بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۸ مورد واژگونی تانکر‌های سوخت در استان اتفاق افتاد، اضافه کرد: واژگونی این تانکر‌ها تهدید اصلی برای منابع آبی و خاکی و همچنین آلودگی هوای استان است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از آنجا که بیشتر این تانکر‌های سوخت زیر نظر شرکت‌های حمل و نقل خارج از استان هستند بنابراین در زمان واژگونی پاسخگو نیستند و گاهی چندین روز این خودرو‌ها در محل رها می‌شود.

حمیدی یادآور شد: این شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند در صورت واژگونی تانکر‌ها به سرعت اقدام به پاکسازی محیط از آلودگی و سوخت سرازیر شده کنند تا از ورود آن به منابع آبی ممانعت شود، ولی این کار بخوبی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده این شرکت‌ها بار‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، افزود: اگر محور سنندج-مریوان ترانزیتی است باید از استاندارد‌های لازم در این خصوص برخوردار باشد و امید می‌رود مسوولان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار