اینک که واقعیت امر بر نمایندگان استان بعنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها تا حدودی روشن شده است ،ضروریست در راستای صیانت از حقوق دیگر نامزدها و مهمتر از همه نگاهبانی از آرای سالم مردم وجلوگیری از قرار گرفتن عنان مدیریت شهری در دست سوء استفاده گران ،تصمیم منطقی از سوی نمایندگان استان اتخاذ شود .
کد خبر: ۹۷۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 09 July 2021

تابناک ایلام ::نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام با اشاره به حضور بازرسین هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر وروستا گفت : متاسفانه در بررسی های صورت گرفته از سوی این هیات ،موضوع خرید وفروش رای در انتخابات شوراهای استان محرز شده است .

حجه الاسلام کریمی تبار همچنین اظهار داشت : کسانی که مستندات ومدارکی در این خصوص در اختیار دارند آن را به بازرسین شورای نظارت تحویل دهند.

کریمی تبار همچنین از دقت نظر واحساس مسئولیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نسیت به این امر مهم قدردانی نمود واز انان خواست براساس خواست مردم استان با بررسی درست وکارشناسانه به قانون عمل نمایند .

پدیده خرید رای یکی از مذموم ترین پدیده هاست که این سال ها به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی وبا گستردگی بیشتری به انتخابات شورای شهر ورود کرده است .موضوع مخربی که استمرار آن می تواند با محاق بردن مردمسالاری وشایسته گزینی ،مسیر را برای ورود نااهلان وسوء استفاده گران در عرصه مدیریت شهرها هموارو از  انتخابات تنها پوسته ای برجای بگذارد .

شوربختانه تسامح وتساهل شکل گرفته در انتخابات استان ششمین دوره شورای شهر استان که از گزینش نادرست وجانبدارانه اعضای هیات های نظارت نشات گرفت ،باعث شد تا تخلفات متعددی از جنس خرید وفروش آرا واستفاده از شناسنامه دیگران و شکل گیری بازار چاله میدانی دراطراف صندوق های رای  رقم بخورد .

موضوعی که نه تنها اعتراض دیگر کاندیداها را برانگیخت ،گستردگی آن توانست مردم را از انتخابات وگزینش افراد اصلح برای راهیابی به عرصه مدیریت شهری ناامید نماید .

بدنبال این رویداد تلخ ، اولین واکنش رسمی به تخلفات انتخاباتی را  از سوی نماینده ولی فقیه در استان شاهد بودیم، موضوعی که توانست مانع از تایید انتخابات از سوی اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان شده وبا احاله آن به هیات عالی نظارت بر انتخابات ،تایید صحت یا عدم آن به بررسی این ادعا از سوی باززسین هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها موکول شود.

پس از حضور بازرسین شورای نظارت در استان وبررسی مستندات ومدارک ادعایی در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتخابات شوراها ،همانگونه که نماینده ولی فقیه در خطبه های نمازحمعه بر آن صحه گذاشته اند ،این پدیده خلاف دمکراسی از سوی هیات مورد تایید قرار گرفته است .

اینک که واقعیت امر بر نمایندگان استان بعنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها تا حدودی روشن شده است ،ضروریست در راستای صیانت از حقوق دیگر نامزدها و مهمتر از همه نگاهبانی از آرای سالم مردم وجلوگیری از قرار گرفتن عنان مدیریت شهری در دست سوء استفاده گران ،تصمیم منطقی از سوی آنان اتخاذ شود .

بدیهی است چشم مردم استان ایلام به دستان نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی دوخته و آنان را در معرض یک امتحان بزرگ قرار داده است . تایید این انتخابات با وجود احراز تخلفات صورت گرفته می تواند برای همیشه به مقوله خرید رای و ایجاد سد در مقابل شایستگان رسمیت بخشد و عدم تایید آن نیز می تواند پایانی به این پدیده شوم در استان باشد .

حال همه چیز به نمایندگان استان بستگی دارد و مردم در انتظار تصمیم منطقی از سوی آنان خواهند نشست ؛البته ابن معیاری مهم برای قضاوت مردم در خصوص رفتار وکلایشان خواهد بود ،قضاوتی که از همکنون می تواند مسیر سختی را پیش روی آنان ترسیم نماید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار